Accions de sensibilització en matèria de consum responsable

Us presentem l’oferta d’activitats de sensibilització en consum adreçades als ens locals de la província de Barcelona adherits a la Xarxa Local de Consum i, de forma especial, als mitjans i petits municipis, per tal de fomentar actituds de consum responsable en la població i afavorir la presència de l'educació del consum dins de l'àmbit educatiu.

Accions de sensibilització dirigides a diferents col·lectiusAquestes activitats s'estructuren en cinc grans blocs:

  1. Activitats educatives en consum responsable.
  2. Activitats informatives per a empresaris i empresàries.
  3. Activitats d'assessorament per col·lectius municipals.
  4. Activitats en mitjans de comunicació.
  5. Cessió de material expositiu.

Si sou un ens local interessat en les activitats de sensibilització per al 2024, poseu-vos en contacte amb el tècnic/a referent del Servei de Suport a les Polítiques de Consum per al vostre territori o bé escriviu un correu electrònic a s.suportpolc@diba.cat.

Relació d'activitats: Format pdf   

 

1. Activitats educatives en consum responsable

Accions de sensibilitzacióPosem a l'abast dels ens locals adherits a la Xarxa Local de Consum un total de catorze activitats diferents adreçades als infants (4), adolescents (4), a les persones grans (1), a persones amb diversitat funcional (2) o altres col·lectius definits pels ajuntaments (2).

L'objectiu d'aquestes activitats és introduir a les persones destinatàries al món del consum amb un aprenentatge inicial dels seus drets i deures bàsics i dels mecanismes per poder-los exercir.

 

2. Activitats informatives per a empresaris i empresàries

Imformació bàsica a les persones consumidoresAquestes activitats (4) volen donar a conèixer al col·lectiu empresarial la informació bàsica que estan obligats a facilitar en els seus establiments a les persones consumidores, la responsabilitat dels comerciants vers les garanties dels productes que tenen a la venda, conèixer la mediació i el sistema arbitral com a eines de resolució extrajudicial de conflictes en les relacions de consum o la informació a tenir en compte en relació als al·lèrgens.

 

3. Activitats d'assessorament per a col·lectius municipals

  • La formació per al personal de les Oficines d'Atenció al Ciutadà (OAC) fa una aproximació a l'àmbit de consum i la recepció i tramitació dels expedients en aquest àmbit.
  • Formació específica de consum a la Policia LocalLes sessions d'assessorament tècnic per a la policia local faciliten la informació necessària per poder col·laborar transversalment amb el servei municipal de consum i proporcionen informació suficient per detectar en els establiments comercials possibles irregularitats relacionades amb la informació bàsica que s'ha de proporcionar als consumidors.

 

4. Activitats en mitjans de comunicació

Intervencions en ràdios localsIntervencions en mitjans de comunicació local, ràdio ,TV i premsa escrita, per tal de fer actuacions d'informació adreçades a les persones consumidores amb la participació tècnics/ques experts/es en la matèria.

 

5. Cessió de material expositiu

Per finalitzar, disposem de dues exposicions:

  • Consum Conscient és una exposició itinerant que té per objecte donar a conèixer als joves els aspectes més bàsics i més útils a l’hora de consumir responsablement.

 

  • Exposició "Lidera el teu consum"Lidera el teu consum. Ciutadà actiu, consumidor responsable. Pretén ser un viatge pels cinc sentits que hem de posar com a persones consumidores.

Guia didàctica