Sóc consumidor

Aquesta secció del web neix com un servei multicanal d'informació i ajuda a les persones consumidores.

Els continguts d’aquest apartat es complementen amb el recolzament de la presència de la Diputació de Barcelona a les diferents xarxes socials on el consum te un paper rellevant.

Twitter @SocialDiba

Twitter @Diba

Facebook Diba

Canal YouTube

Comerç i Consum Diba

Logo twitter

Logo facebook

Logo YouTube

  • Informació per un millor coneixement dels drets de les persones consumidores i de les seves responsabilitats com a tals.
  • Consells per a fomentar hàbits de consum responsable i sostenible que contribueixin a la preservació del medi ambient, a la sostenibilitat econòmica i la igualtat social.
  • Recomanacions pràctiques a tenir en compte abans de fer una compra o contractar un servei.
  • Cercador de serveis públics de consum locals, juntes arbitrals de consum i associacions de consumidors.
  • No podem recomanar-te un producte, marca o servei específic en concret. Per això existeixen comparadors a Internet o estudis elaborats per associacions de consumidors.
  • Encara que t'ajudem i donem orientacions i consells sobre com gestionar una reclamació o una queixa, no podem redactar-la ni presentar-la en el teu lloc.
  • Per aquest tràmit has d’adreçar-te al teu ajuntament, consell comarcal o associació de consumidors. Gaire bé tots els ajuntaments de la província de Barcelona disposen d’un servei d’atenció al consumidor, pots consultar aquí les dades de contacte: directori de serveis públics de consum.

Recorda que els organismes de consum no són competents en les següents matèries:

  • Quan els temes a tractar no deriven d’una relació de consum.
  • Si hi ha danys i perjudicis, els quals s'han de resoldre per via judicial.
  • En cas de que el reclamat sigui un particular.
  • En situacions de relacions amb l'administració pública (impostos, sancions...).