Mediació de consum

Què és la mediacio de consum?

La mediació en matèria de consum és un procediment voluntari de resolució extrajudicial de conflictes que facilita a les parts d'un litigi (persones consumidores i empresari) trobar punts d'entesa que posin fi al conflicte amb la intervenció d'una persona mediadora, experta en consum, que actua de manera neutral i imparcial.

Com a solució, la mediació

La majoria de conflictes que es presenten entre les persones consumidores i els establiments comercials són fruit de malentesos, molts d'ells causats per manca d'informació, per desconeixement en la forma de contractar o per un atenció al client poc acurada. Davant d'aquestes situacions la mediació de consum facilita assolir una solució satisfactòria per a les dues parts.

  • Voluntarietat de les parts implicades.
  • Imparcialitat i neutralitat de la persona mediadora.
  • Confidencialitat i bona fe de les parts i de la persona mediadora.
  • Transperència en la informació dels processos.
  • És un procés àgil.
  • Facilita la comunicació entre les parts.
  • La col·laboració en el procés és essencial, ja que permet assumir l'acord com a propi.
  • En el procés es genera empatia i es disminueix la tensió.
  • Evita processos administratius i judicials, la qual cosa permet estalviar temps i despeses.

Els serveis públics de consum, les organitzacions de persones consumidores, les associacions i els col·legis professionals, així com altres entitats.