La mediació de consum
La mediació en matèria de consum és un procediment voluntari de resolució extrajudicial de conflictes que facilita a les parts d'un litigi, persones consumidores i comerciants o empresaris, trobar punts d'entesa que posin fi al conflicte amb la intervenció d'una persona mediadora, experta en consum, que actua de manera neutral i imparcial.
Els serveis públics de consum, les associacions de consumidors, els col·legis professionals i altres entitats específiques per sectors econòmics estan habilitades per iniciar un procediment de mediació en consum.
Avantatges de la mediació:
- És un procés àgil;
- Facilita la comunicació entre les parts;
- La col·laboració en el procés és essencial, ja que permet assumir l'acord com a propi;
- En el procés es genera empatia i es disminueix la tensió;
- Evita processos administratius i judicials, la qual cosa permet estalviar temps i despeses.
Més informació: Com a solució, la mediació (díptic informatiu en format pdf)
La teva privacitat és la nostra prioritat
Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:
- Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
- Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador. - De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, X, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.