La prevenció, detecció i actuació davant les violències sexuals a les EMMA

Estat de la qüestió i marc estructural de les violències sexuals. Conceptualització i particularitats de l’abús sexual i els diferents tipus d’assetjament en el marc de les violències masclistes. Dimensions de la prevenció i estratègies per abordar-les. La detecció, alertes per la seva identificació i indicadors de risc. Pautes per acompanyar en cas de revelació dels casos. Les cures, l’escolta activa i l’acompanyament a les persones afectades.

Codi de l'edició: EXT2024/0587

Modalitat: curs en línia

Destinataris: professorat, equips directius i altre personal (consergeria, administració,...) d’escoles municipals de música i centres de les arts i tècnics/ques municipals d’educació

Dates: 9, 23 i 30 de maig de 2024

Horari: de 10.00 a 13.00h.

Docents:

Montse Plaza, Doctora en psicologia social especialitzada en violències masclistes i maternitats. Experiència de més de 20 anys en atenció a dones, infants i adolescents i formació a professionals.

Durada: 9 hores de vídeo-formació