La xarxa del sistema local d’orientació i acompanyament a la trajectòria educativa

Curs per a la creació, o adaptació d’espais existents, d’una xarxa local que esdevingui l’espai d’impuls i suport a un sistema local d’orientació i acompanyament a la trajectòria educativa.

Aquesta xarxa ha d’estar formada per diversos agents implicats en absentisme escolar, abandonament escolar prematur i noves oportunitats educatives. En aquest sentit, parlem tant de tècnics municipals d’àmbits diversos (educació, joventut, serveis socials, promoció econòmica, ocupació...), com de referents de centres educatius (orientadors/es, docents, direccions...), o orientadores i orientadors d’equipaments municipals, entre altres.

En aquesta formació es treballaran les condicions per a la posada en marxa de la xarxa, protocols de funcionament, eines per a la seva ampliació i sostenibilitat, rols dels membres, estratègies relacionals, entre altres.

Codi de l'edició: EXT2024/0335

Modalitat: curs híbrid o semipresencial

Destinataris: tècnics i tècniques municipals i orientadors/es d’equipaments municipals

Dates: 9, 16 i 23 de maig de 2024 (9 vídeo-formació; 16 i 23 presencials)

Horari: de 9.30 a 13.30h.

Docents:

Martí Puigbó Vivas. Consultor sènior d’organització i gestió pública de Daleph. Ha participat al projecte transformador NOE 4.10 de Diputació de Barcelona, desenvolupant una guia per la constitució i desplegament de xarxes interprofessionals, acompanyant i extraient aprenentatges de l’experiència dels 8 ens locals pilot participants.

Durada: 15 hores (4 de vídeo-formació, 8 presencials i 3 d’activitats en línia)