Per què les escoles bressol han de ser coeducatives?

Aquesta ha estat una les principals preguntes que hem abordat a la trobada d’inici de curs de la Xarxa d’Escoles Bressol Municipals el 27 d’octubre, a l’Espai Lluïsos de Gràcia.

A la benvinguda institucional, Josep Monràs, diputat l’Àrea d’Educació, Esports i Joventut de la Diputació de Barcelona, ha reconegut la important tasca que fan els professionals de les escoles bressol municipals: «gràcies a vosaltres podem oferir un servei públic de qualitat».

També hem comptat amb l’actuació teatral «Canviem el conte», que ens ha convidat a reflexionar les històries de sempre amb una mirada més justa i igualitària, i la xerrada «Per què les escoles bressol han de ser coeducatives?. El rol fonamental de les escoles bressol en el foment d’una societat inclusiva», a càrrec d’Alba González i Anna Carreras, que ens han animat a  desconstruir el sistema i qüestionar-nos els estereotips per tal d'integrar una mirada coeducativa.

En el marc de la jornada s'ha fet la presentació de la “Guia de Coeducació a les escoles bressol municipals” que ha elaborat l’entitat Coeducacció amb la col·laboració del grup de treball de Coeducació de la XEBM. Aquesta guia ofereix orientacions i eines, tant als equips educatius de les escoles bressol com als tècnics i tècniques municipals, perquè l’educació igualitària sigui una realitat per a tots els infants des de l’inici de l’escolarització.

Hem tancat la sessió amb Araceli Rodríguez, Cap de l'Oficina de Planificació Educativa, compartint les línies de continuïtat del grup de treball de coeducació  i presentant el nou grup de treball d'atenció als infants amb necessitats específiques de suport educatiu.

Butlletí: Educ@diba
Número de butlletí: #278 - 27 d'octubre 2022