La Diputació de Barcelona, a través de l’Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial, impulsa un projecte per dotar de caixers automàtics als municipis de menys de 5000 habitants.

 

El creixent tancament d’oficines bancàries en els darrers anys, i la retirada posterior de llurs caixers automàtics, han deixat molts ciutadans dels municipis menys poblats de la demarcació sense la possibilitat d’ingressar o retirar efectiu, i fins i tot amb la impossibilitat de realitzar els serveis més bàsics de gestió bancària (pagaments de tributs en línia, transferències...).
Dels estudis portats a terme aquests darrers mesos es constata que a la demarcació de Barcelona fins a una població de 5.000 habitants hi ha una mica més d’un centenar de municipis que no disposen de cap caixer ni mecanisme per retirar efectiu. És cert, però, que molts d’aquests, potser més de la meitat, no el disposen ara ni l’han tingut mai. 

El Ple de la Diputació de Barcelona a l’octubre del 2021 va aprovar per la unanimitat de tots els grups polítics  a iniciar una via de diàleg amb les entitats financeres, amb la participació d’ajuntaments o entitats locals, per cercar una possible solució a situacions com, l’atenció presencial als municipis, fr conveis amb entitats financeres per oficines o oficines mòbils i caixers automàtics, bé amb horaris restringits o bé alguns dies a la setmana pers als municipis o zones rurals que o tinguin presència d’oficines al seu territori. 
 


Recull de publicacions, entrevistes i noticies relacionades.