Conferència sobre el Futur d'Europa

La Conferència sobre el futur d’Europa (CoFoE) va ser un procés promogut per les institucions europees des del maig del 2021 al maig del 2022 amb la voluntat de dinamitzar la celebració de debats i diàlegs que permetessin als ciutadans i ciutadanes de la Unió Europea expressar les seves opinions sobre àmbits rellevants per a les seves vides i avançar envers l’objectiu de què la ciutadania europea tingui un paper més important en la configuració de les polítiques i ambicions de la UE.

En aquest sentit, la Diputació de Barcelona, a través de l’Oficina d'Europa i Estratègia Internacional de la Direcció de relacions internacionals, va impulsar, i ha donat continuïtat, a diverses activitats de sensibilització i divulgació europea.

Diàleg transfronterer: conjuntament amb el Departament d'Aude (França) i amb la col·laboració de  la Confederació Europea de Poders Locals Intermedis (CEPLI), van organitzar al novembre de 2021 un diàleg ciutadà transfronterer, amb la participació de dones joves en situació de vulnerabilitat, a fi de discutir-hi el futur de la Unió. en les biblioteques en el marc de la Conferència sobre el Futur d'Europa (COFOE).

Xarxa de Biblioteques Municipals: Amb la complicitat i col·laboració de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona es van organitzar les següents cinc conferències-debat:

• Biblioteca Montserrat Roig de Martorelles: «Europa post pandèmia: salut i resiliència», a càrrec de Carlota Martí, cap de premsa de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona.

• Biblioteca Pere Calders de Viladecavalls: «El canvi climàtic té solució?: Un futur verd per a Europa», a càrrec de Sergi Rovira, consultor en estratègia per a la sostenibilitat, expert en polítiques mediambientals i professor a la UPC en sostenibilitat.

• Biblioteca Atzavara d'Òdena: «L'Europa que volem: migracions, refugi i drets humans», a càrrec de Gemma Pinyol-Jiménez, directora de polítiques migratòries a Instrategies i investigadora associada GRITIM-UPF.

• Biblioteca Pompeu Fabra de Torrelles de Llobregat: «El futur d'Europa: el canvi climàtic, la sostenibilitat i el medi ambient», a càrrec de Sergi Rovira, consultor en estratègia per a la sostenibilitat, expert en polítiques mediambientals i professor a la UPC en sostenibilitat.

• Biblioteca Can Salvador de la plaça de Calella: «El futur d'Europa amb una mirada jove: pensem, compartim i decidim», a càrrec de Joaquim Millán, director d'EUROLOCAL i expert en integració europea.

Enquesta sobre el Futur d'Europa: Es va dur a terme, per primera vegada, una enquesta a 1.000 persones de diversos municipis de la província de Barcelona per tal de traslladar a les institucions europees l’opinió i valoracions dels ciutadans i ciutadanes de la província de Barcelona, envers el futur i dels reptes de la Unió Europea. En especial, tenint en compte que el 2022 va ser declarat l’«Any Europeu de la Joventut», el sondeig va voler mesurar la percepció del jovent i, per aquesta raó, va donar importància a la població jove (entre 15 i 29 anys) i va analitzar amb rigor a partir d’una mostra específica de 400 persones.