Novetats

 

18/01/2021

Per novè any consecutiu es publica l’informe anual Activitat turística a la Destinació de Barcelona, el principal recull anual dels indicadors de turisme a la demarcació i la publicació de referència en l’anàlisi de l’evolució d’aquest sector i de les tendències de futur. A causa de la situació excepcional derivada de la Covid-19, l’edició actual, que recull les dades del 2019, inclou un especial sobre l’impacte de la pandèmia en el sector turístic i identifica les noves tendències turístiques arran d’aquesta crisi. 

Aquest treball es duu a terme des del Laboratori de Turisme (LABturisme) de la Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona. 

15/01/2021

Segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística del mes de novembre, a l'Entorn de Barcelona els establiments hotelers són els que presenten els resultats menys negatius d'ocupació turistica, tot i registrar una caiguda del 77 % de les pernoctacions respecte el 2019. 

30/12/2020

Els tallers, que es van iniciar el mes de maig i han finalitzat el novembre, estan organitzats per la Gerència de Serveis de Turisme i la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, juntament amb la Cambra de Comerç de Barcelona, i la col·laboració dels ens comarcals de gestió turística amb l’objectiu de millorar la competitivitat de les empreses, serveis i gestors de destinacions turístiques de la província de Barcelona. En marxa des del 2009, enguany, a causa de la Covid-19, s’han celebrat per primer cop de forma virtual. En total s’han realitzat 44 tallers de 14 temàtiques diferents, entre altres la gamificació com a estratègia d’innovació en turisme, la neurogastronomia o la perspectiva de gènere aplicada al turisme. 

23/12/2020

Turisme de Barcelona promou noves rutes temàtiques pel canal Instagram en una acció amb la Diputació de Barcelona que vol promocionar la Destinació Barcelona entre el públic local i de proximitat, a qui es vol inspirar de cara a properes visites.

Les Instaroutes, a través del format stories, són càpsules de vídeo de trenta segons, conduïdes per influencers que adquireixen el paper d’ambaixadors. En aquesta primera acció, es fan deu Instaroutes començant per una ruta pel centre de Barcelona. La segueix una altra dedicada al modernisme, amb parada a Canet de Mar, Santa Coloma de Cervelló i Terrassa. L’any començarà amb una ruta enoturística pels cellers de la Destinació Barcelona amb quatre parades repartides per les comarques de Barcelona i representatives de les diverses DO. Totes les rutes quedaran fixades al perfil d’Instagram @VisitBarcelona, i també compartides des del perfil de @bcnmoltmes.

16/12/2020

Es tracta d'una de les principals dades dels Indicadors de l’Activitat Turística a l’Entorn de Barcelona del mes d'octubre, que segueixen mostrant l'accentuada caiguda tant en nombre de turistes com de pernoctacions, com a conseqüència de la COVID-19.

S'estan mostrant 186 - 190 de 191 resultats.