Novetats

 

26/05/2021

Un any més, les marques turístiques impulsades per la Diputació de Barcelona, Pirineus Barcelona, Paisatges Barcelona i Costa Barcelona, demostren el seu compromís amb el desenvolupament d’un model de turisme responsable i accessible, orientat a la millora de la sostenibilitat de la província i del seu teixit empresarial, amb la renovació, aquest mes de maig, de la Certificació Biosphere.

Una certificació, atorgada per l’Institut de Turisme Responsable, que implica assumir els principis de gestió sostenible, desenvolupament econòmic i social, conservació i millora del patrimoni cultural, conservació ambiental, qualitat i seguretat i implicació del visitant. 

21/05/2021

Segons l’enquesta realitzada pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona, sobre la intenció de viatge a l’estiu dels residents a Catalunya, un 45,2 % té pensat fer algun viatge aquest estiu, especialment els joves d’entre 16 i 29 anys (58,2 %) i de 30 a 44 anys (47,6 %). Si comparem aquests resultats amb els de l’estiu 2020, creixen en més de deu punts les persones que pensen fer un viatge a l’estiu. Dels que volen viatjar, un 19,7 % es quedarà a Catalunya, un 47,6 % a la resta de l’estat espanyol i un 27,2 % ho farà a l’estranger. 

Aquesta enquesta s’ha realitzat entre el 19 i 27 d’abril, a 1.600 persones majors de 16 anys residents a Catalunya. 

El Laboratori de Turisme també ha publicat l’estudi “L'opinió ciutadana sobre el turisme a la Regió de Barcelona”. Segons aquest treball, nou de cada deu ciutadans consideren que el turisme és beneficiós per a la seva comarca i el citen com a tercer sector que aporta més riquesa al seu entorn, després de la indústria i el comerç. 

20/05/2021

Del 19 al 23 de maig, la Diputació de Barcelona presenta l’oferta turística de la província de Barcelona a la Fira Internacional de Turisme, a Madrid, la principal cita per als professionals del turisme mundial i la primera fira presencial del circuit internacional de grans esdeveniments del sector turístic des de l’inici de la pandèmia.

La Diputació és present a l’estand institucional de l’Agència Catalana de Turisme amb expositors per a les marques turístiques de Costa Barcelona i Paisatges Barcelona; un espai de 700 metres quadrats per promocionar l’oferta turística catalana adaptada a la situació actual. Han visitat l'estand la diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor, juntament amb la diputada de Turisme, Abigail Garrido.

07/05/2021

En un acte celebrat divendres 7 de maig al HubDigital de la Cambra de Comerç de Barcelona, s’han lliurat el distintius del Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere a un total de 664 empreses: 416, que renoven la certificació i 248, que s’incorporen  al programa.

L’acte ha comptat amb la participació de la diputada delegada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido; del regidor de Turisme i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé; de la presidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona, Mònica Roca, i del president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres. A més, representants del Institut de Turisme Responsable i la Biosphere Destination Community han adreçat unes paraules a les empreses que han rebut avui el distintiu.

28/04/2021

Més d’un centenar d’empresaris, regidors i tècnics de turisme dels ens locals de la província de Barcelona han assistit dimecres 28 d'abril a la jornada de debat "Mercat espanyol: realitat i tendències" per conèixer el mercat turístic domèstic i analitzar-ne les principals tendències de cara a abordar la reactivació de l’activitat turística esperada per a aquest estiu.

Un mercat domèstic que, arran de l’impacte de la COVID-19, ha esdevingut central a l’Entorn de Barcelona (província menys la comarca del Barcelonès): si bé del 2016 al 2019 el mercat estranger superava pel que fa al nombre de viatgers el domèstic, que se situava al voltant d’un 47%, amb l’arribada de la pandèmia el 2020 la tendència es va capgirar i tres de cada quatre viatgers a l’Entorn de Barcelona eren espanyols.

22/04/2021

L’ocupació als allotjaments de l’Entorn de Barcelona durant aquesta Setmana Santa se situa prop del 50%. Els hotels tenen l’ocupació més alta, amb un 52,5% (els dies festius va arribar fins el 62,2%), mentre que la resta d’allotjaments analitzats (càmpings i establiments de turisme rural) obtenen percentatges lleugerament per sota del 45% del total de places obertes. Aquestes són algunes de les dades de l’Informe d’ocupació turística de Setmana Santa 2021 a l’Entorn de Barcelona, que ha elaborat el Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona a partir, per primer cop, de les dades del Tourism Data System (TDS), un sistema que pretén homogeneïtzar la recollida de dades d’ocupació en allotjaments en l’àmbit de tot Catalunya. 

19/04/2021

La Comissió Executiva de la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents ha aprovat la incorporació de 19 noves destinacions, amb què la xarxa arriba ja a 270 membres, dels quals 173 són destinacions, 40 institucions i 57 empreses. Entre les destinacions que s’incorporen, a més de la Diputació de Barcelona, hi ha també la ciutat de Barcelona, que se suma als altres municipis de la província que ja formaven part de la xaarxa, com Castelldefels i Santa Susanna.  

El projecte reconeix, amb aquesta distinció, les destinacions turístiques innovadores, consolidades sobre una infraestructura tecnològica d’avantguarda, que garanteix el desenvolupament sostenible del territori turístic, accessible a tothom, que facilita la interacció del visitant amb l’entorn i millora la qualitat de la seva experiència a la destinació, així com la qualitat de vida del resident.

16/04/2021

Un total de quaranta-tres empreses del sector turístic del Vallès Oriental han rebut el distintiu Biosphere 2020, impulsat per la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç per reconèixer les bones pràctiques en gestió sostenible de les empreses turístiques i serveis, en el marc de la jornada TurismeVallès celebrada aquest matí de forma virtual. En un any marcat per la pandèmia, han rebut la distinció vint-i-nou entitats privades i catorze de públiques, cinc més que l’any anterior.

17/03/2021

La Diputació de Barcelona i Turisme de Barcelona impulsen un nou programa adreçat a captar un nou públic sorgit amb la pandèmia i que està format per joves que teletreballen o treballen en remot traslladant la seva oficina a qualsevol indret. Barcelona i la seva província s’ofereix, en aquest marc, com una destinació ideal per acollir aquest tipus de visitant temporal i posa al seu abast un seguit de serveis i productes pensats per cobrir les necessitats d’una demanda creixent. “Barcelona Workation” és el nom amb què Turisme de Barcelona i la Diputació promocionaran aquesta destinació com la ideal per treballar a distància de manera temporal amb l’objectiu principal d’atraure el visitant que treballa a distància i busca alhora una nova experiència fora del seu lloc habitual de residència.

Amb l’eslògan “Move your desk. Change your Life”  i l’etiqueta  #workfromBarcelona, s’inicia una campanya a Regne Unit, França, Bèlgica i Països Baixos per donar a conèixer una oferta que inclou allotjament, acords amb clubs esportius, coworkings... 

S'estan mostrant 172 - 180 de 191 resultats.