PSTD Costa Barcelona Delta Llobregat: 8 accions innovadores per consolidar una destinació turística sostenible de sol i platja

El projecte impulsa un nou enfocament de la gestió de l’espai turístic de les platges com a principal generador de riquesa en els municipis de costa, on la sostenibilitat i la millora de la competitivitat són els eixos fonamentals. Es promou la millora de l’experiència del visitant a partir de la posada en valor del capital natural del litoral, redistribueix i augmenta la riquesa (connectant les platges amb itineraris de mobilitat sostenible i eficient i amb altres recursos turístics d’interès i desenvolupant la complementarietat amb altres productes i territoris propers com nuclis urbans i espais naturals per aconseguir una oferta més diversificada i atractiva), crea activitats i productes nous vinculats a les característiques del territori que ajudin a la desestacionalització de l’oferta turística, i contribueix a la reducció de la saturació turística aplicant tecnologia innovadora i avançant en la gestió sostenible i intel·ligent de la destinació.

Totes les accions del projecte es plantegen des d’una gestió integrada i coordinada per intervenir en una àrea de gran fragilitat i vulnerabilitat, orientant la destinació a la seva adaptació al canvi climàtic i a la implementació d’un procés transformador en la seva gestió turística situant com a eixos vertebradors la preservació de l’entorn, el compromís per la sostenibilitat mediambiental, econòmica i social, i la millora de la seva competitivitat.

El projecte s’emmarca d’acord amb les línies estratègiques promogudes a escala europea i nacional cap a la millora del capital natural del sistema turístic, la millora de la competitivitat de l’oferta, el foment de la mobilitat sostenible de la destinació, la dinamització de l’oferta turística i cooperació del sector públic i privat.

Font de finançament:

Convocatòria extraordinària 2023 – Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions

Pla de Recuperació, Transició i Resiliència

Component 14, Inversió 1, Submesura 2

Fons Next Generation

Pressupost:

2 milions d’euros

Període execució:

(Pendent resolució)

Lidera:

Diputació de Barcelona – Gerència de Serveis de Turisme

Ens implicats:

Àrea Metropolitana de Barcelona

Consorci de Turisme del Baix Llobregat

Ajuntament de Castelldefels

Ajuntament de Gavà

Ajuntament del Prat de Llobregat

Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

Ajuntament de Viladecans

Altres ens col·laboradors:

Objectiu:

Transformar l’oferta turística de la costa de Barcelona propera al Delta del Llobregat cap a un model de turisme sostenible a través de la millora i valorització del seu capital natural, l’impuls d’una mobilitat sostenible i més eficient energèticament que potenciï els fluxos del litoral cap a l’interior, la innovació en els sistemes d’informació i comunicació amb el visitant, i el desenvolupament de productes vinculats a una oferta complementària de sol i platja que contribueixi a la desestacionalització i diversificació territorial del turisme i a la millora de la competitivitat de la destinació.

Actuacions:

1. Restauració dels paisatges dunars de les platges

2. Sensibilització i formació sobre els efectes del canvi climàtic a les platges

3. Renaturalització dels espais dunars de les platges

4. Posada en valor dels serveis ecosistèmics per a visites turístiques (nou mirador)

5. Adequació d’itineraris turístics no motoritzats

6. Xarxa de comunicació i gestió turística

7. Disseny i promoció d’un producte turístic de turisme blau (llegat Copa Amèrica)

8. Sistema de coordinació del Pla de Sostenibilitat Turística “Costa Barcelona Delta Llobregat”

Notícies d’interès:

Enllaços i documentació d’interès: