El contingut de les fitxes de les accions formatives

Les accions formatives contenen els apartats següents:

Classificació. Permet contextualitzar l’acció formativa segons la seva categorització temàtica i el seu impuls per a un determinat àmbit funcional:

  • Gestor: Àmbit organitzatiu que gestiona acadèmicament la programació de les accions formatives. En molts casos coincideix amb l’Àmbit Promotor de Formació, però no sempre.
  • Promotor o Àmbit Promotor de Formació que són els àmbits organitzatius que promouen formació adreçada als ens locals de la demarcació de Barcelona. Són àmbits que, pel seu coneixement tècnic (contingut, experiències, contacte, etc.), esdevenen agents col·laboradors amb la Direcció de Serveis de Formació en el disseny i desenvolupament d’accions formatives. Per veure la relació d’Àmbits Promotors de Formació 

Destinataris. Són les organitzacions i els empleats als que es projecta el Banc:

  • Ens destinatari. Organitzacions a les quals van destinades les accions formatives del BAF. Ho són els ajuntaments de la demarcació de Barcelona, les entitats municipals descentralitzades, les mancomunitats de municipis o d’altres entitats locals.
  • Itinerari formatiu. És l’itinerari d’aprenentatge mitjançant un procés formatiu ordenat segons la progressiva dificultat, necessari per al desenvolupament d'una ocupació. Inclou:
  • Competència. És l’agrupació de coneixements, habilitats o actituds relacionats amb cada col·lectiu professional. Veure el seu desplegament.
  • Requisits. Són les condicions exigides per autoritzar la inscripció a l’acció formativa.
  • Participants. És el nombre mínim, òptim i màxim d’empleats per cursar l’acció formativa. Aquests barems són preceptius per al seu desenvolupament.

Format. És la descripció estructural de l’acció formativa segons la seva modalitat, canal i durada:

  • Modalitat: Mètode didàctic i d’adquisició i desenvolupament de competències, que pren en consideració aspectes estratègics, organitzatius i logístics i que es du a terme per aconseguir objectius prefixats. Veure les diferents modalitats.
  • Canal. Forma en què s’imparteix l’acció formativa. Pot ser presencial, en línia, videoformació, presencial i en línia, presencial i videoformació, videoformació i en línia, i presencial, videoformació i en línia. Veure els diferents canals

  • Durada. Detall del nombre d’hores de desenvolupament de l’acció formativa amb concreció de les tipologies de modalitats en el cas que s’incloguin hores en línia o de videoformació.

Programa. Inclou les finalitats genèriques per assolir la missió de les accions formatives:

  • Objectius. Presenten la formulació explícita dels coneixements, les actituds i les destreses que ha d'adquirir el destinatari mitjançant l’activitat formativa.
  • Continguts. És el repertori dels temes que es tractaran en l’acció formativa.
  • Metodologia. És el mitjà, teòric o pràctic o combinat, que se seguirà de manera sistemàtica per procedir a desenvolupar l’acció formativa. 

Avaluació i acreditació. Inclou la descripció de les fases ulteriors del desenvolupament de l’acció formativa.

  • Sistema d’avaluació. Descripció de la manera en què seran aconseguits els objectius pedagògics proposats. Els sistemes són: assistència, proves d’aprenentatge i producte de treball.
  • Tipus d’acreditació. Document validador de la superació de l’acció formativa. Pot esdevenir un certificat d’assistència o un certificat d’aprofitament.