01/07/2024 11:17 h.

Sessió de treball del Pla de Millora dels Serveis Públics de Consum en municipis de menys població

Comparteix

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Dins del marc del Pla de Millora dels Serveis Públics de Consum, el passat 17 de juny va tenir lloc al municipi de Vacarisses una sessió específica de treball per a definir com millorar el suport, que ja es dona des del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació, als municipis amb menys habitants de la demarcació, amb l’objectiu de garantir que tots els ciutadans i ciutadanes gaudeixin de la protecció dels seus drets com a persones consumidores amb iguals condicions.

A la sessió van participar càrrecs electes i tècnics d’una mostra representativa de 7 municipis sense Servei Públic de Consum propi (OPIC), on és el Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona qui atén les persones consumidores a través de les visites de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) i de la Bústia del Consumidor. 

La trobada es va fer presencial  a l’Edifici El Castell de Vacarisses i va comptar amb la presència de la Diputada delegada de Comerç i Consum, la Sra. Olga Serra i Luque que va donar la benvinguda i va fer la presentació de la sessió destacant la importància de comptar amb la valoració i les propostes dels assistents com a representants dels municipis de menys població per a reprendre el treball de la Xarxa Local de Consum (XLC) i per donar un impuls als Serveis Públics de Consum (SPC).

A continuació es va presentar l’informe de Balanç de la situació actual dels SPC que ha analitzat les 146 respostes rebudes de diferents ens locals i entitats de persones consumidores de la demarcació. 

També el cap del Servei de Suport a les Polítiques de Consum (SSPC), Albert de Gregorio Prieto, va presentar les propostes de millora dels SPC dels municipis de menys població extretes dels qüestionaris i entrevistes realitzats i les de la Jornada d’anàlisi de les necessitats dels serveis públics de consum realitzada al maig que va iniciar el procés de reflexió per a elaborar el Pla de Millora dels SPC.

Es va obrir un torn de paraules, on es va copsar les diferents realitats i necessitats del servei que s’ofereix d’atenció a les persones consumidores, recollint aportacions i propostes clau per continuar definint com cal que sigui el futur dels SPC dels municipis OPIC.

Per finalitzar es va establir el calendari de les properes actuacions i la gerenta dels serveis de Salut Pública i Consum, Guida Obrador i Solé, va cloure l’acte agraint la participació dels SPC de municipis amb menys població que formen part de la XLC.