23/11/2021 14:40 h.

Black Friday

Comparteix

El divendres negre o “Black Friday” és una pràctica comercial importada al nostre país, fa poc més de deu anys, dels Estats Units. Aquesta jornada se celebra un dia després de la festivitat del Dia d'Acció de Gràcies als Estats Units, és a dir, el quart divendres del mes de novembre.

A Espanya s'ha impulsat aquesta celebració principalment en l’àmbit del comerç electrònic, ampliant-se habitualment el període de compres a diversos dies que finalitzen el dilluns següent, conegut popularment com el “Cyber Monday”. Darrerament, el comerç detallista i les grans botigues de distribució aprofiten aquesta inèrcia consumista per inaugurar la temporada de compres nadalenques oferint grans descomptes.
La força del màrqueting i la publicitat han propiciat que el “Black Friday” tingui cada cop més seguidors. Durant aquests dies i, en especial, aquest mateix divendres, els consumidors abarrotaran les botigues a la recerca de les millors gangues. Moltes d’aquestes compres és probable que es facin per Internet, per això és recomanable extremar les precaucions per no ser víctimes d'un engany. Ser prudents i seguir una sèrie de recomanacions que us presentem, ben segur us evitaran possibles disgustos en les vostres compres en línia.
1.    Procura que el teu equip o dispositiu estigui actualitzat i protegit.
2.    Utilitza una connexió segura, evita comprar connectat a xarxes wifi públiques.
3.    Identifica amb claredat el portal on estàs comprant, verifica l’autenticitat dels enllaços en missatges o anuncis.
4.    Informa’t sobre el comerç on compres: qui són, on tenen la seu social i com posar-s’hi en contacte. Cerca comentaris a la xarxa.
5.    Compara preus i desconfia d’ofertes massa atractives.
6.    Valora comerços amb adhesió al sistema arbitral de consum o a segells de confiança.
7.    Revisa la política de privacitat, facilita només les dades personals imprescindibles.
8.    Utilitza exclusivament mitjans de pagament segurs: targetes amb límit de crèdit, virtuals o a través d’intermediaris com ara PayPal.
9.    No oblidis que si el comerç té seu a la UE, disposes d’un termini de catorze dies per retornar el producte i una garantia de dos anys, que per productes comprats a partir de l'1 de gener de 2022 s’amplia fins als tres anys; conserva els comprovants de compra.
10.    I sobretot: si tens dubtes sobre la fiabilitat d’una botiga en línia, és millor descartar la compra, sempre podràs trobar altres alternatives.

Més informació