01/07/2024 10:27 h.

Cercle de Comparació Intermunicipal: Oficines Municipals d'Informació al Consumidor

Imatge: Diputació de Barcelona

El Cercle de Comparació Intermunicipal de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor és un instrument de suport a l'avaluació i millora de la prestació del servei que faciliten les oficines municipals d'informació i defensa del consumidor a la ciutadania. La iniciativa està impulsada pel Servei de Programació de l'Àrea de Serveis Generals i Transició Digital i el Servei de Suport a les Polítiques de Consum de l'Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona.

Els dies 6 i 12 de juny es van dur a terme al Pati Manning de Barcelona els tallers corresponents a la XV edició del Cercle de Comparació Intermunicipal (CCI) de les OMIC, amb la participació de 41 municipis de la demarcació de Barcelona que disposen de Servei Públic de Consum propi.

Es objectius dels CCI OMIC són:

• Mesurar, comparar i avaluar resultats;
  • Intercanviar experiències;
  • Impulsar la millora dels serveis públics de consum.

Els treballs es desenvolupen en 5 fases:

1. Fase de disseny;
  2. Fase de mesura;
  3. Fase d'avaluació;
  4. Fase de millora;
  5. Fase de comunicació i  implementació .

Aquests  tallers se centren en la fase de millora i són punt de trobada de tècnics i tècniques municipals per a l’anàlisi conjunt dels indicadors anuals, l'avaluació individual i col·lectiva i l'intercanvi d'experiències.

En aquestes sessions s’ha treballat per identificar millores en la prestació del servei municipal d’OMIC amb una metodologia pràctica i participativa per reflexionar sobre com s'ofereix i es gestiona el servei i ha permès la transferència de coneixements entre les persones assistents.

Els resultats obtinguts del projecte es traslladaran al document final del projecte que es presentarà als responsables electes. Per dur a terme aquest projecte es compta amb la col·laboració del Servei de Programació de la Diputació de Barcelona i estan dinamitzats per l’equip de la consultora Daleph.