28/08/2017 08:00 h.

La Diputació de Barcelona facilita assessorament especialitzat en reclamacions per clàusules abusives en contractes hipotecaris a tots els municipis del Maresme

La Diputació i l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Mataró presente un conveni per a l'atenció personalitzada i gratuïta de les persones consumidores. L'acord preveu el desplaçament d'avocats a les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor de la comarca.

La diputada de Salut Pública i Consum, Laura Martínez, i el degà de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Mataró (ICAMAT), Julio Naveira, presentaran el proper dilluns 4 de setembre, a les 12.00h, a la seu del Col·legi (Carrer Méndez Núñez, s/n de Mataró) el conveni de col·laboració entre ambdues institucions per donar resposata a els consultes de les persones consumidores en relació a possibles clàusules abusives incloses en préstecs i crèdits hipotecaris.

El conveni entre la Diputació i l’ICAMAT preveu el desplaçament d’un advocat a les dependències dels Serveis Públics de Consum dels ajuntaments de la comarca que atendrà de forma individualitzada, amb visita prèvia concertada, les consultes dels consumidors. L’objectiu és que el ciutadà, a través del seu ajuntament, rebi una atenció acurada i personalitzada. A més, el consumidor també rebrà informació específica en relació a la justícia gratuïta si decideix acudir a la via judicial.

Aquest conveni proporcionarà servei directe a la ciutadania de 6 municipis maresmencs:  El Masnou (divendres matí), Mataró (dimarts i dijous matí), Premià de Dalt (dimecres tarda), Premià de Mar (dilluns matí), Teià (dimecres matí) i Vilassar de Mar (dilluns tarda). Les visites es podran concertar fins al mes de desembre, en aquest termini s’oferiran un total de 81 hores de servei cada mes.

Altres municipis de la comarca ja gaudeixen d’aquest mateix servei a l’empara del conveni subscrit entre la Diputació i Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) el passat mes de juliol, es tracta dels Ajuntaments d’Arenys de Mar, Calella, Canet de Mar, Montgat, Pineda de Mar i Tordera. L’objectiu de Diputació de Barcelona és estendre aquest servei d’assessorament personalitzat sobre clàusules abusives a la resta de municipis que no disposen de Servei Públic de Consum propi. En aquest cas es facilitarà l’atenció presencial en el municipi més proper que disposi de servei efectiu.

A aquests acords de col·laboració amb els col·legis professionals d’advocats se sumen a les accions de suport als consumidors que la Diputació de Barcelona impulsa des de fa mesos per acompanyar-los en les seves reclamacions per les clàusules abusives. Justament per atendre aquests casos, enguany ha augmentat fins als 2 milions d’euros el pressupost destinat als Serveis Públics de Consum de la demarcació. També ha intensificat la formació específica en clàusules abusives als tècnics d’aquests Serveis (77 municipals i 7 comarcals) i ha contractat les associacions de consumidors més representatives per fer 150 xerrades i tallers arreu del territori.