17/07/2024 16:17 h.

Serveis bancaris: coneix els teus drets

Comparteix

Com podem reclamar contra un banc

Com podem reclamar contra un banc

El Servei de Reclamacions del Banc d’Espanya és un òrgan independent i imparcial que resol les queixes, reclamacions i consultes dels usuaris sobre temes relacionats amb serveis o productes bancaris.

Com a consumidors i consumidores, la relació amb els bancs no sempre resulta del tot satisfactòria. En cas de discrepància hi ha establert un procediment específic de reclamació que cal conèixer per assolir una solució favorable als nostres interessos. Les entitats bancàries tradicionalment rebutgen participar de manera voluntària en els mecanismes per a la resolució extrajudicial de litigis, com ara la mediació o l’arbitratge de consum. Per posar una reclamació contra un banc, cal anar esgotant una sèrie d’instàncies en un procediment regulat pel Banc d’Espanya. Ordre ECC/2502/2012

D’altra banda, darrerament s’ha aguditzar el problema de l’exclusió financera. Aquesta problemàtica es defineix com la incapacitat per accedir als serveis financers necessaris de manera apropiada, ja sigui per raons de preu, requisits d'accés, escassetat d'oferta, discriminació social o autoexclusió.

Aquesta situació, que afecta amb més intensitat a la gent gran, els col·lectius econòmicament més desafavorits i a la població de les zones rurals, és en aquests moments un tema de preocupació en la societat. Per facilitar una alternativa, existeixen productes com ara els comptes de pagament bàsics, destinats a evitar l’exclusió financera dels col·lectius més vulnerables.

Més informació: