Carta de serveis del Catàleg
L'aprovació del Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals dona continuïtat al sistema d'increment de la qualitat i de millora contínua implantat amb la Carta de serveis. Aquest és l'espai web destinat a la rendició de comptes i a la difusió periòdica dels seus resultats.
A continuació es presenten els principals elements del nou model de Carta de serveis del Catàleg de serveis 2024-2027: Xarxa de Governs Locals, el qual es desplega d’acord amb els requeriments de la norma UNE 93200 i s’adapta millor a les necessitats del territori i, alhora, s’alinea estratègicament amb el Pla de mandat i els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030.
El Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals i la seva Carta de serveis és vigent des de la seva aprovació (vegeu apartat Normativa) i fins a l'execució completa de les assistències atorgades.
• Missió: La Diputació de Barcelona buscarà cooperar de forma innovadora amb els governs locals de la demarcació de Barcelona, amb la finalitat de promoure un municipalisme transformador, que contribueixi a la sostenibilitat, l’equitat territorial i la cohesió social.
• Visió: La Diputació de Barcelona vol impulsar la sostenibilitat de la xarxa de municipis i consells comarcals de la província, integrant els principis i els objectius de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides per a un desenvolupament sostenible i la Nova Agenda Urbana a les estratègies i les polítiques públiques de la corporació, amb la finalitat de garantir els drets, la seguretat i les oportunitats dels territoris i de la ciutadania ara i en el futur.
• Propòsit: El propòsit de la Diputació de Barcelona és ajudar els 311 ajuntaments i els 12 consells comarcals de la província de Barcelona a gestionar el present i preparar el seu futur amb eficàcia.
• Principis:
- Autonomia local: Per tal d’assegurar la capacitat d’autoorganització, la Diputació de Barcelona treballarà per garantir l’autonomia de decisió i assegurar la capacitat dels municipis de la província d’impulsar polítiques pròpies.
- Treball en xarxa: Treballar conjuntament per assolir uns objectius comuns, sumant esforços i recursos i optimitzar La cooperació amb els governs locals de la província de Barcelona mitjançant la col·laboració i la coordinació amb la resta d’administracions públiques.
- Concertació: Expressa la voluntat de la Diputació de Barcelona d’impulsar els mecanismes de relació institucional amb els governs locals que permetin adaptar les prioritats polítiques dels instruments de cooperació local que configuren el Pla a les seves necessitats i, alhora, conciliar-les amb la visió supramunicipal i la perspectiva de conjunt del territori de la província que aporta la Diputació.
- Diversitat i flexibilitat: La cooperació de la Diputació de Barcelona, per tal que sigui eficaç, ha de tenir en compte l’heterogeneïtat existent i les capacitats dels municipis de la província.
- Sostenibilitat: Per a fer efectiu el compromís cap a un model de societat més sostenible, econòmicament, socialment i mediambientalment, els instruments de cooperació que formen el Pla es conceben en aquests termes i es concreten en criteris de valoració i priorització específics.
- Bon govern: El Pla i tots els instruments de cooperació que el conformen treballaran per avançar en la transparència, el desenvolupament de mecanismes de participació i d’escolta activa dels governs locals i d’avaluació dels seus resultats.
• Objectius estratègics:
- Vetllar per l’assoliment dels Objectius i fites de Desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 promovent la seva localització efectiva en el territori mitjançant una Agenda Urbana i Rural de la Diputació de Barcelona, en la forma que determina el Pla d’Actuació de Mandat 2024-2027.
- Empoderar especialment els municipis de menor capacitat econòmica i de gestió sota l’objectiu de fer efectiu el reequilibri territorial.
- Promoure la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental dels serveis i els equipaments públics locals a fi de donar suport a un procés de transformació que faci de la província un territori més ecològic, digital, inclusiu, cohesionat i, en definitiva, més resilient i ben adaptat als reptes actuals i futurs.
- Potenciar el treball en xarxa i l’acció mancomunada dels governs locals així com qualsevol altra forma de sinèrgia local al territori que no discrimini a ens de la mateixa demarcació i nivell territorial.
- Contribuir a garantir la prestació integral i adequada dels serveis de competència local i el ple exercici de les competències atribuïdes per la normativa als municipis, per tal de garantir que qualsevol persona, amb independència del seu lloc de residència, tingui accés a uns serveis locals de qualitat.
- Promoure la qualitat, la transparència, l’avaluació i el desenvolupament de mecanismes de participació i escolta activa dels governs locals com a instrument per a fomentar el bon govern i la integritat institucional de la xarxa de governs locals.
En conformitat a la normativa vigent i d'acord al fixat per la norma UNE 93200:2008 de cartes de serveis, es reconeixen els següents drets i obligacions als governs locals, com a usuaris del Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals:
DRETS
- Ser tractats amb respecte i deferència pel personal de la Diputació de Barcelona.
- Formular suggeriments, queixes o reclamacions i rebre'n una resposta adequada.
- Ser informats dels resultats de les enquestes, avaluacions i millores assolides gràcies a la participació dels usuaris.
- Obtenir respostes fàcils, entenedores i ràpides a les sol·licituds formulades.
- No haver de presentar documents no exigits per les normes o que ja estiguin en poder de la Diputació de Barcelona.
- Conèixer en tot moment l'estat de tramitació dels expedients i obtenir còpies dels documents, sempre que en siguin part interessada.
- Accedir en condicions d'igualtat a les instal·lacions de la Diputació de Barcelona i als seus recursos electrònics.
- Escollir lliurement els mitjans de relació i comunicació amb la Diputació de Barcelona.
- Garantir la confidencialitat i la seguretat de les dades personals gestionades per la Diputació de Barcelona en els termes previstos a la Llei de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
DEURES
- Presentar a la Diputació de Barcelona la documentació i les dades d'identificació que siguin necessàries en les gestions o els tràmits duts a terme.
- Facilitar a la Diputació de Barcelona dades d'identificació veraces i autèntiques.
- Destinar els recursos atorgats en el marc del Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals a la finalitat per a la qual han estat concedits.
- Respectar els terminis de sol·licitud fixats per a cada recurs recollit al Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals.
- Conèixer i complir les determinacions previstes al règim de concertació del Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals i a la resta de normativa aplicable.
- Ajustar-se al compliment de les condicions i requisits establerts per la legislació vigent.
Bústia de queixes i suggeriments
Les consultes, queixes i suggeriments formulades a través de la bústia de queixes i suggeriments es respondran abans de 20 dies.
Altres mecanismes de participació i col·laboració:
Formulari de contacte amb les unitats prestadores (a la fitxa de cada recurs)
Registre General de la Diputació de Barcelona
Consultes sobre transparència, accés a la informació i bon govern
Última actualització: "Recull dels compromisos, indicadors i mesures d’esmena vigents en la convocatòria XGL 2025 del Catàleg de serveis 2024-2027"
La Diputació de Barcelona ha consolidat durant els darrers anys un model de gestió de la qualitat basat en la millora contínua del Catàleg, un dels principals instruments de cooperació amb els governs locals de la demarcació de Barcelona.
Per això el Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025, igual que els seus predecessors des del 2014, torna a gestionar-se com a carta de serveis d'acord amb la norma UNE 93200:2008 (consulteu el conjunt de cartes de serveis de la Diputació de Barcelona), amb l'objectiu d'adaptar-lo permanentment a les necessitats i expectatives canviants dels usuaris, als governs locals de la demarcació de Barcelona, mitjançant un sistema d’enviament d’enquestes.
Mitjançant la carta de serveis la Diputació de Barcelona assumeix tot un conjunt de compromisos de qualitat en la gestió del Catàleg, obligacions que s'assumeixen per a assolir l'òptima qualitat en la prestació dels recursos oferts i que permeten als governs locals conèixer el nivell de qualitat que poden exigir.
Per al 2025 s’han definit 764 compromisos de qualitat pels 293 recursos del Catàleg, els quals es pot consultar el seu seguiment i grau d’assoliment a continuació:
a. Compromisos del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2018:
(Data d'actualització 12 de febrer de 2020)
Amb la voluntat d'estandarditzar un nivell de qualitat compartit pel conjunt de recursos del Catàleg, s'han definit 4 compromisos de qualitat generals transversals associats a la gestió i tramitació del Catàleg de serveis 2018. També s'han definit pels 260 recursos del Catàleg de serveis 2018 un total de 311 compromisos de qualitat. Per cada recurs s'han fixat entre un i dos compromisos. Els atributs de qualitat d'un recurs són aquells aspectes vinculats a la seva prestació que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats.
Document: Informe conjunt dels compromisos generals i de recurs de la Carta de serveis (en format pdf, 2.316 kB)
Infografia: Resultats del 1r trimestre 2018 (en format pdf, 850 kB)
Infografia: Resultats del 2n trimestre 2018 (en format pdf, 850 kB)
Infografia: Resultats del 3r trimestre 2018 (en format pdf, 852 kB)
Infografia: Resultats del 4r trimestre 2018 (en format pdf, 852 kB)
Infografia: Resultados del primer semestre 2019 (en format pdf, 357 kB)
Infografia: Resultats del tancament del Catàleg 2018. (en format pdf, 215 kB)
a. Compromisos del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2019:
(Data d'actualització 17 de febrer de 2021)
Amb la voluntat d'estandarditzar un nivell de qualitat compartit pel conjunt de recursos del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals, s'han definit 4 compromisos de qualitat generals transversals associats a la gestió i tramitació del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2019. També s'han definit pels 269 recursos del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2019 un total de 321 compromisos de qualitat. Per cada recurs s'han fixat entre un i dos compromisos. Els atributs de qualitat d'un recurs són aquells aspectes vinculats a la seva prestació que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats.
Document: Informe conjunt dels compromisos generals i de recurs de la Carta de serveis (en format pdf, 2.414 kB)
Infografia: Resultats del 1r trimestre 2019 (en format pdf, 365 kB)
Infografia: Resultats del 2n trimestre 2019 (en format pdf, 163 kB)
Infografia: Resultats del 3r trimestre 2019 (en format pdf, 387 kB)
Infografia: Resultats del 4t trimestre 2019 (en format pdf, 185 kB)
Infografia: Resultats de la 5a recollida 2019 (en format pdf, 193 kB)
Infografia: Resultats del tancament 2019 (en format pdf, 594 kB)
a. Compromisos del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2020:
(Data d'actualització 16 de febrer de 2022)
Amb la voluntat d'estandarditzar un nivell de qualitat compartit pel conjunt de recursos del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals, s'han definit 4 compromisos de qualitat generals transversals associats a la gestió i tramitació del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2020. També s'han definit pels 304 recursos del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2020 un total de 359 compromisos de qualitat. Per cada recurs s'han fixat entre un i dos compromisos. Els atributs de qualitat d'un recurs són aquells aspectes vinculats a la seva prestació que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats.
Document: Informe conjunt dels compromisos generals i de recurs de la Carta de serveis (en format pdf, 3.417 kB)
Infografia: Resultats del 1r trimestre 2020 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 2n trimestre 2020 (en format pdf, 527 kB)
Infografia: Resultats del 3r trimestre 2020 (en format pdf, 533 kB)
Infografia: Resultats del 4r trimestre 2020 (en format pdf, 422 kB)
Infografia: Resultats de la 5a recollida 2020 (en format pdf, 514 kB)
Infografia: Resultats de la 6a recollida 2020 (en format pdf, 510 kB)
a. Compromisos del Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2021:
(Data d'actualització 22 de juliol de 2022)
Amb la voluntat de fer un pas endavant amb el sistema de qualitat implantat s’aposta per un canvi cap a uns compromisos transversals i d’estàndards compartits que persegueixen fer més entenedor i transparent el sistema, dotar-lo de major valor i permetre'ns centrar els esforços en aquells espais amb marge de millora. S’assumeixen 3 compromisos de qualitat diferents vinculats a la prestació de cada recurs tècnic i material, 2 en el cas dels recursos econòmics. Així es definiran únicament 9 variants diferents de compromisos transversals que respondran a 7 tipologies diferents d’atributs de qualitat dels recursos, però que representen un total de 821 compromisos de qualitat vinculats al Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2021. Els atributs de qualitat són aquells aspectes vinculats a la prestació dels recursos que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats. En el cas d’incompliment d’aquests compromisos també s’han previst unes mesures d’esmena a implementar.
Document: Informe conjunt dels compromisos generals i de recurs de la Carta de serveis 2021 (en format pdf, 2.984 kB)
Infografia: Resultats del 1r trimestre 2021 (en format png, 155 kB)
Infografia: Resultats del 2n trimestre 2021 (en format pdf, 428 kB)
Infografia: Resultats del 3r trimestre 2021 (en format pdf, 428 kB)
Infografia: Resultats del 4t trimestre 2021 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats de la 5a recollida 2021 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats de la 6a recollida 2021 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats de la 7a recollida 2021 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats de la 8a recollida 2021 (en format pdf, 510 kB)
a. Compromisos del Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2022:
(Data d'actualització 22 de juliol de 2022)
S’assumeixen 3 compromisos de qualitat diferents vinculats a la prestació de cada recurs tècnic i material, 2 en el cas dels recursos econòmics. Així es definiran únicament 10 variants diferents de compromisos transversals que respondran a 7 tipologies diferents d’atributs de qualitat dels recursos, però que representen un total de 842 compromisos de qualitat vinculats al Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2022. Els atributs de qualitat són aquells aspectes vinculats a la prestació dels recursos que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats. En el cas d’incompliment d’aquests compromisos també s’han previst unes mesures d’esmena a implementar. Els atributs de qualitat són aquells aspectes vinculats a la prestació dels recursos que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats. En el cas d’incompliment d’aquests compromisos també s’han previst unes mesures d’esmena a implementar.
Document: Informe conjunt dels compromisos generals i de recurs de la Carta de serveis 2022 (en format pdf, 2.984 kB) Nou
Infografia: Resultats del 1r trimestre 2022 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 2n trimestre 2022 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 3r trimestre 2022 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 4t trimestre 2022 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 1r trimestre 2023 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 2n trimestre 2023 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 3r trimestre 2023 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 4t trimestre 2023 (en format pdf, 510 kB)Nou
a. Compromisos del Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2023:
(Data d'actualització 18 de novembre 2024)
S’assumeixen 3 compromisos de qualitat diferents vinculats a la prestació de cada recurs tècnic i material, 2 en el cas dels recursos econòmics. Així es definiran únicament 10 variants diferents de compromisos transversals que respondran a 7 tipologies diferents d’atributs de qualitat dels recursos, però que representen un total de més de 800 compromisos de qualitat vinculats al Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2023. Els atributs de qualitat són aquells aspectes vinculats a la prestació dels recursos que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats. En el cas d’incompliment d’aquests compromisos també s’han previst unes mesures d’esmena a implementar. Els atributs de qualitat són aquells aspectes vinculats a la prestació dels recursos que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats. En el cas d’incompliment d’aquests compromisos també s’han previst unes mesures d’esmena a implementar.
Document: Informe conjunt dels compromisos generals i de recurs de la Carta de serveis 2023 (en format pdf, 2.984 kB) Nou
Infografia: Resultats del 1r trimestre 2023 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 2n trimestre 2023 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 3r trimestre 2023 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 4t trimestre 2023 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 5è trimestre 2023 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 6è trimestre 2023 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 7è trimestre 2023 (en format pdf, 510 kB) Nou
a. Compromisos del Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024:
(Data d'actualització 18 de novembre de 2024)
S’assumeixen 3 compromisos de qualitat diferents vinculats a la prestació de cada recurs tècnic i material, 2 en el cas dels recursos econòmics. Així es definiran únicament 10 variants diferents de compromisos transversals que respondran a 7 tipologies diferents d’atributs de qualitat dels recursos, però que representen un total de més de 800 compromisos de qualitat vinculats al Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024. Els atributs de qualitat són aquells aspectes vinculats a la prestació dels recursos que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats. En el cas d’incompliment d’aquests compromisos també s’han previst unes mesures d’esmena a implementar. Els atributs de qualitat són aquells aspectes vinculats a la prestació dels recursos que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats. En el cas d’incompliment d’aquests compromisos també s’han previst unes mesures d’esmena a implementar.
Document: Informe conjunt dels compromisos generals i de recurs de la Carta de serveis 2024 (en format pdf, 2.984 kB) Nou
Infografia: Resultats del 1r trimestre 2024 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 2n trimestre 2024 (en format pdf, 510 kB)
Infografia: Resultats del 3r trimestre 2024 Nou (en format pdf, 510 kB)
a. Compromisos del Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025:
(Data d'actualització 28 de novembre de 2024)
S’assumeixen 3 compromisos de qualitat diferents vinculats a la prestació de cada recurs tècnic i material, 2 en el cas dels recursos econòmics. Així es definiran únicament 10 variants diferents de compromisos transversals que respondran a 7 tipologies diferents d’atributs de qualitat dels recursos, però que representen un total de més de 750 compromisos de qualitat vinculats al Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025. Els atributs de qualitat són aquells aspectes vinculats a la prestació dels recursos que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats. En el cas d’incompliment d’aquests compromisos també s’han previst unes mesures d’esmena a implementar. Els atributs de qualitat són aquells aspectes vinculats a la prestació dels recursos que han estat identificats com a rellevants pels ens locals, a partir del sistema de detecció d'expectatives i necessitats. En el cas d’incompliment d’aquests compromisos també s’han previst unes mesures d’esmena a implementar.
Document: Anàlisi de la gestió d'incidències en l'enviament de les enquestes de satisfacció i del tractament de les consultes, queixes i suggeriments rebudes (en format pdf, 2.984 kB) Nou
La teva privacitat és la nostra prioritat
Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:
- Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
- Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador. - De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, X, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.