Novetats
05/12/2022
La Diputació de Barcelona participa com a sòcia en el nou Partenariat de l’Agenda Urbana Europea sobre turisme sostenible que començarà els seus treballs a principis de 2023. El Partenariat, liderat pel municipi de Gènova i per Galati, està format per 29 socis.
La Unió Europea ha creat dos nous partenariats per abordar els reptes dels governs locals europeus en el marc de l’Agenda Urbana Europea impulsada pel Pacte d’Àmsterdam (2016). Els partenariats de turisme sostenible i ciutats més verdes se sumen als 14 ja existents amb els quals s’aborden àmbits tan importants com la qualitat de l’aire, la mobilitat urbana, l’economia circular, entre d’altres.
01/12/2022
Les propostes d’enoturisme per al sector MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) a la Destinació Barcelona han centrat la presentació que ha fet dimecres 30 de novembre la Diputació en el marc de l’IBTM Word, la fira més rellevant a escala internacional de la indústria de viatges de negocis, congressos i incentius, que se celebra a la Fira Barcelona Gran Via.
La comunicadora i sommelier Meritxell Falgueras ha estat l’encarregada de presentar, entre d’altres, les Rutes del vi de Barcelona, un projecte impulsat per la Diputació de Barcelona i Turisme de Barcelona en col·laboració amb les DO d’Alella, Pla de Bages i Penedès. Aquesta és una iniciativa amb visió internacional que compta amb la participació d’una quarantena de cellers d’aquestes DO, que permet posicionar la Destinació Barcelona com una destinació enoturística i atreure nous públics a la ciutat i a la resta de la província.
La Diputació, amb la marca turística Barcelona és molt més, participa a la fira IBTM dins l’estand del Barcelona Convention Bureau, on hi ha una quarantena de coexpositors, entre hotels, espais singulars, centre de congressos, empreses de transport, destination management companies (DMC) i destinacions amb productes MICE com el Baix Llobregat, Maresme, Penedès i Sitges. Aquest esdeveniment se celebra a Fira Barcelona Gran Via des de 2004.
30/11/2022
Segons els darrers estudis publicats pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona (LABturisme) sobre la percepció ciutadana vers el turisme i sobre la intenció de viatjar aquesta tardor, el 85% dels ciutadans de la província aposta per continuar fomentant el turisme a la demarcació i que dos terços asseguren que s’hauria d’atraure més turistes a la seva comarca, dada que augmenta com més lluny s’està de la ciutat de Barcelona. A més, cal tenir en compte que les persones estrangeres i les aturades també són les que més ho afirmen.
D’altra banda, les valoracions positives sobre la gestió del turisme continuen superant àmpliament les negatives aconseguint, així, el valor més alt de les últimes quatre consultes. No obstant, les persones més crítiques amb la gestió del turisme a la seva comarca són les que tenen alguna relació laboral amb el sector.
Així mateix, destaca que una de cada quatre persones residents a Catalunya majors de 16 anys té pensat fer algun viatge aquesta tardor, quatre punts menys que fa un any; i, gairebé la meitat de les persones que tenen intenció de viatjar volen fer-ho a l’estranger, mentre que un 30% vol anar a la resta d’Espanya.
29/11/2022
Els diputats de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, i el d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, han explicat avui, durant la trobada celebrada a la Pobla de Claramunt amb els alcaldes implicats en Via Blava Anoia (Santa Margarida de Montbui, Jorba, Igualada, Vilanova del Camí i la Pobla de Claramunt), que les obres d’adequació d’aquest trajecte (Via Blava Fase I) s’iniciaran el proper mes de febrer.
Una trobada que ha servit també per constituir la Taula de Coordinació entre la Diputació i els municipis implicats, on la diputada Abigail Garrido ha recordat que aquest és un projecte que vetlla per la sostenibilitat i amb «un turisme lligat a la responsabilitat dels visitants» per tal que puguin conèixer aquesta zona, destacant, a més, que «és un projecte participat amb el sector privat i el sector públic, de manera que puguem oferir una experiència inoblidable a les persones que ens puguin visitar». Unes sessions que tindran l'objectiu de d'anar informant sobre l’estat del projecte i com van avançant les diferents actuacions i perquè des del territori es pugui informar sobre qualsevol incidència en la seva implementació o recollir aportacions per al correcte desenvolupament.
15/11/2022
La diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, juntament amb l’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech, i la presidenta del Consell Comarcal i del Consorci de Turisme del Baix Llobregat, Eva M. Martínez, han inaugurat aquest matí l’11a Jornada del Cercle de Turisme, la plataforma de serveis de màrqueting turístic de la Diputació de Barcelona que compta amb més de 450 membres. Ho han fet en un acte que ha tingut lloc a l’Atrium de Viladecans, davant d’un centenar de representants del sector turístic de la província de Barcelona, i que ha volgut plantejar els principals reptes i oportunitats de cara al futur per al sector.
En la benvinguda, la diputada de Turisme s’ha referit al lema de la jornada d’enguany “B+Cercle. Quan sumar multiplica” per subratllar el paper aglutinador de la Diputació de Barcelona: “Quan diem que sumar multiplica parlem del nostre ADN com a Diputació. Sumem amb els 311 municipis, amb la resta d’administracions i amb les empreses per fer un turisme sostenible, que cohesioni el territori i redistribueixi la riquesa”. Per la seva banda, l’alcalde de Viladecans ha anunciat que el 2030 el municipi disposarà de 6.000 places hoteleres, “fet que reforçarà la ciutat com a seu de turisme de negocis, turisme esportiu i familiar, eixos clau per al turisme de Viladecans”, mentre que la presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat ha afirmat que es tracta d’una de les comarques que ha crescut més en termes turístics i que cal mantenir aquest desenvolupament gràcies a la innovació i sostenibilitat. Finalment, la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya ha destacat que “és necessari un nou model en què el turisme sigui una palanca per continuar sent font de riquesa però també de progrés, benestar i qualitat de vida per als habitants del territori”.
La jornada, presentada per la periodista Cristina Riba, s’ha estructurat en una ponència central sobre Lideratge i reptes del management, a càrrec del president de Lead to Change, Xavier Marcet, i conduïda pel coordinador de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Javier Villamayor, i tres taules rodones amb representants i experts del sector turístic: Claus i oportunitats per posicionar la destinació, conduïda per la gerent de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, Soledad Bravo; Actors i reptes pel turisme del futur, conduïda pel Cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona, Xavier Font, i Màrqueting, conduïda per la cap de l’Oficina de Màrqueting Turístic de la Diputació de Barcelona, Anna M. Sánchez.
En la cloenda, el secretari d’Estat de Turisme del Govern d’Espanya, Fernando Valdés, ha volgut traslladar als assistents per mitjà d’un vídeo que “la Secretaria d’Estat de Turisme té el compromís ferm de continuar donant suport en els propers anys al sector públic i privat per tal de repensar el turisme” i, finalment, la presidenta de l’Àrea de Desenvolupament Econòmica, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor, ha insistit en la importància que “arribin visitants que respectin el nostre entorn. El turisme genera riquesa però és molt més, ja que té a veure amb el territori, la cultura i patrimoni¨.
El Cercle de Turisme és la plataforma de serveis de màrqueting turístic que impulsa la Diputació de Barcelona per dinamitzar el sector turístic públic i privat de la província de Barcelona, amb l’objectiu d’assolir un posicionament adequat a escala nacional i internacional que garanteixi un turisme sostenible i responsable.
S'estan mostrant 96 - 100 de 192 resultats.