Què són i que fan els serveis públics de consum locals?

Els Serveis Públics de Consum són organismes de titularitat pública que depenen d’una administració catalana, que duu a terme les tasques d’informació, orientació i assessorament als consumidors, en l’àmbit de la seva demarcació territorial i d’acord amb les seves competències.

Les seves funcions principals són:

  • Informar, orientar i assessorar els consumidors sobre els seus drets i deures i les formes d’exercir-los; 
  • Rebre i gestionar les queixes, les reclamacions i les denúncies dels consumidors; 
  • Promoure la mediació entre les parts i fomentar l’arbitratge per a la resolució extrajudicial dels conflictes; 
  • Acomplir les tasques d’inspecció en matèria de consum; 
  • Iniciar procediments sancionadors de consum; 
  • Educar i formar en consum; 
  • Fer difusió de les organitzacions de consumidors i col·laborar-hi. 

A la demarcació de Barcelona estan constituïts 81 serveis públics de consum municipals (OMIC) i 8 de comarcals (OCIC). En les localitats on l’ajuntament no presta directament aquest servei, la Diputació de Barcelona facilita un servei d'atenció integral a la ciutadania en matèria de consum, informa’t a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del teu ajuntament.

Més informació: Servei Públic de Consum (díptic informatiu)

Cercador



Servei Públic de Consum de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú