Canvis i devolucions
En general, i llevat que les seves polítiques comercials estableixin el contrari, els establiments no estan obligats a canviar un producte ni a tornar-ne l'import pagat. No obstant això, hi ha excepcions per les quals un establiment ha de procedir de manera obligatòria a acceptar devolucions.
- Quan estiguem davant d'un producte amb algun tipus de defecte o tara (és a dir, que es tracti d'un producte defectuós). En aquest supòsit, l'establiment no es pot negar al canvi del producte per un altre de característiques similars o a la devolució de l'import pagat per aquest.
- Quan l'establiment disposi a la seva política comercial, publicitat, etc., que admet els canvis o, per exemple, que accepta la devolució dels diners pagats.
Ja que els comerços poden, de manera optativa o lliure, admetre els canvis, així com la devolució dels diners pagats per un determinat producte, podran establir les seves condicions particulars en les polítiques de canvis i devolucions.
Quan la venda és a distància (per internet, per telèfon, per correu postal...) o bé fora d'un establiment comercial (durant una fira, per exemple), és aplicable el dret de desistiment. En aquestes situacions el consumidor te dret a retornar el producte i a demanar la devolució dels diners en els 14 dies naturals posteriors a la venda, excepte que es tracti d'algun dels productes o serveis que queden exclosos del dret de desistiment, com ara productes fets a mida o personalitzats, serveis que es presten en una data concreta, etc.