Novetats

 

26/05/2022

Del 27 al 29 de maig se celebrarà al Passeig Lluís Companys de Barcelona la sisena edició del Mercat d’Escapades, impulsat per l’Agència Catalana de Turisme i on serà present Turisme de la Diputació de Barcelona sota el lema Barcelona és molt més.

L’objectiu d’aquesta acció és donar a conèixer al públic català, especialment públic final de Barcelona (tant local com visitant o turistes) les propostes turístiques que ofereix el sector català des d’un espai de promoció amb un aire molt experiencial i oferint també l’opció al públic de comprar aquestes experiències.

Diverses empreses privades o públiques de les comarques de Barcelona participaran en aquest mercat oferint diferents experiències turístiques.

17/05/2022

La Festa de la gastronomia de les comarques de Barcelona, impulsada per la Fundació Catalunya La Pedrera, la Fundació Alícia i la Diputació de Barcelona, és una data clau al calendari per als amants de la gastronomia. La proposta apropa la cuina fàcil i sostenible per a tothom i aquest any, més que mai, posa el focus en els productes i les experiències gastronòmiques de proximitat. 

La jornada vol fomentar una alimentació saludable i sostenible a través de la tasca de la Fundació Alícia, promovent bons hàbits, transferint coneixement i centrant esforços en la recerca en el camp de l’alimentació. I, també vol donar visibilitat, posar en valor i promocionar les experiències gastroturístiques de les comarques de Barcelona de la mà de “Barcelona és molt més”, marca que engloba el turisme de la província de Barcelona, així com els productors i productes de proximitat, agrupats sota la Xarxa de Productes de la Terra de la Diputació de Barcelona.

16/05/2022

Aquesta Setmana Santa els allotjaments de l’Entorn de Barcelona (província sense ciutat de Barcelona) han obtingut valors superiors respecte el 2021 tant pel que fa a l’oferta oberta (el 84,4% del total de places disponibles), l’ocupació de les places (56 %, arribant al 70 % els dies festius) ,i el nombre total de pernoctacions (més de 400.000), i assoleixen valors similars als d’abans de la pandèmia, al 2019, segons l’Informe d’ocupació turística de Setmana Santa a l’Entorn de Barcelona elaborat pel LABturisme de la Diputació de Barcelona a partir de les dades del Tourism Data System (TDS).

Els hotels són els que concentren major ocupació (61,7 %), seguits dels càmpings (52 %) i els establiments de turisme rural (44,2 %). L’increment global respecte la Setmana Santa del 2021 és de + 8,6 punts percentuals, sent els hotels els que sumen major creixement. Per comarques, els hotels del Vallès Occidental (+24,6 pp) i del Baix Llobregat (19,5 pp) són els que compten amb més ocupació.

Una setantena d’empreses del sector turístic del Baix Llobregat, reconegudes per la seva gestió sostenible

12/05/2022

Un total de 68 empreses i serveis turístics del Baix Llobregat han rebut la Certificació Biosphere Sustainable Certified 2021, impulsada per la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç per reconèixer les bones pràctiques en gestió sostenible de les empreses turístiques i serveis, en un acte celebrat avui a Gavà. Del total d’entitats reconegudes, 47 renoven la certificació i 21 la reben per primer cop.

Les empreses i serveis turístics que avui han rebut la certificació s’han adherit al programa Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere, impulsat per la Diputació de Barcelona amb el suport de l’Institut de Turisme Responsable (ITR) i la Cambra de Comerç de Barcelona per garantir la qualitat i sostenibilitat dels serveis turístics basant-se en els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides. L’objectiu final és estendre la cultura de la sostenibilitat turística a les empreses, serveis turístics i destinacions de les comarques de Barcelona.

11/05/2022

El Forum TurisTIC, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, va posar ahir de relleu la capacitat del sector per generar valor aprofitant la digitalització i es va incidir en què l’acceleració de la transformació que comporta des del punt de vista dels turistes, de les empreses i de les destinacions esdevé clau per avançar cap al nou turisme postpandèmia, en un horitzó on es preveu que la indústria de l’economia digital registri un creixement anual del 5,9 per cent fins al 2023 a nivell global.

El congrés Forum TurisTIC, que enguany arriba a la seva desena edició, va posar l’èmfasi en el fet que el turisme catalitza processos d'innovació en àmbits tecnològics que van des de les tecnologies digitals fins a les innovacions ambientals o enfocades al benestar, en un context marcat per l’objectiu de la Unió Europea d’aconseguir que el 75 per cent de les empreses europees utilitzin solucions com el núvol, la intel·ligència artificial i el Big Data l’any 2030.

L’acte d’inauguració va comptar amb la presència del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent; la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, i el president d’Eurecat, Xavier Torra, entre d’altres representants.

Per a la diputada Abigail Garrido, «estem convençuts que la millora de la competitivitat del sector passa per garantir la sostenibilitat de les destinacions turístiques. Una sostenibilitat entesa des del punt de vista ambiental, econòmic i social, i que dota de sentit la nostra funció de suport als ens locals de la província de Barcelona».

S'estan mostrant 126 - 130 de 192 resultats.