El consum responsable és a prop teu

19/07/2024 13:18 h.

No cal comprar lluny. El taller que et dona confiança, la ferreteria que t'entén, el bar on menges com a casa, la fruiteria que sap de tu. El comerç que et cuida, la gent del barri, la gent com tu.

• Les UMIC visitaran el pròxim mes de setembre 68 municipis

16/08/2023 13:00 h.

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen facilitant assistència personalitzada en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal específic de consum. Gràcies a les UMIC, els ciutadans de la província poden conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores. Durant el mes de setembre, els veïns i veïnes de 68 municipis podran presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament.

• Resolució de litigis en línia

26/07/2023 10:14 h.

El Centre Europeu del Consumidor a Espanya publica un nou fullet sobre la Plataforma de Resolució de Litigis en Línia (RLL) amb l'objectiu de donar a conèixer i promocionar el recurs com una forma fàcil, ràpida i barata de resoldre reclamacions entre consumidors i botigues en línia.

• Curs d'iniciació a la defensa de les persones consumidores en l’àmbit local

10/07/2023 10:07 h.

Aquest any 2023 ens retrobem amb la formació en format presencial fent una nova edició del "Curs d’iniciació a la defensa de les persones consumidores en l’àmbit local". L'acció formativa està dissenyada per proporcionar als assistents un aprenentatge bàsic en l'àmbit del consum.

• 32a Escola d'Estiu: Innovem per a la transformació social

08/06/2023 11:08 h.

L’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona ha organitzat aquest any la 32a edició de l’Escola d’Estiu, un espai de reflexió, intercanvi i coneixement entorn les polítiques socials locals per als i les professionals dels municipis i ens locals de la província de Barcelona.

• Comissió Europea: dret a reparar

08/05/2023 18:15 h.

La Comissió Europea engega una iniciativa legislativa per garantir el "dret a reparar" dels consumidors, amb l'objectiu d'evitar el malbaratament de recursos, estalviar diners a la ciutadania i avançar cap a un sistema d'economia circular.

S'estan mostrant 26 - 30 de 191 resultats.