Sessió de treball del Pla de Millora dels Serveis Públics de Consum en municipis de menys població

Imatge: Diputació de Barcelona

01/07/2024 11:17 h.

Dins del marc del Pla de Millora dels Serveis Públics de Consum, el passat 17 de juny va tenir lloc al municipi de Vacarisses una sessió específica de treball per a definir com millorar el suport, que ja es dona des del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació, als municipis amb menys habitants de la demarcació, amb l’objectiu de garantir que tots els ciutadans i ciutadanes gaudeixin de la protecció dels seus drets com a persones consumidores amb iguals condicions.

• Olga Serra Luque, nova diputada delegada de Comerç i Consum de la Diputació de Barcelona

19/09/2023 11:28 h.

Olga Serra Luque és la nova diputada delegada de Comerç i Consum de la Diputació de Barcelona, pel mandat  2023 – 2027. Va néixer l’any 1974 a Terrassa i és 1a tinent d’alcaldia de Vacarisses. Es va llicenciar en Psicologia a la Universitat UAB, amb més de 15 anys d’experiència en l’àmbit dels recursos humans, en recerca de feina, formació, etc.

• Guia per a electes: “La regidoria de consum”

29/08/2023 12:54 h.

L'objectiu prioritari d’aquest recurs en línia, és dotar d’eines i coneixements a aquelles persones que han d’assumir la responsabilitat de les polítiques de consum com a electes locals  i ajudar a establir en els municipis polítiques de consum que responguin a les necessitats actuals de la ciutadania, intel·ligents i eficaces, tant en benefici dels consumidors i les consumidores com dels equips tècnics que les han de portar a terme.

Manual en línia

• Les UMIC visitaran el pròxim mes de setembre 68 municipis

16/08/2023 13:00 h.

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen facilitant assistència personalitzada en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal específic de consum. Gràcies a les UMIC, els ciutadans de la província poden conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores. Durant el mes de setembre, els veïns i veïnes de 68 municipis podran presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament.

• Resolució de litigis en línia

26/07/2023 10:14 h.

El Centre Europeu del Consumidor a Espanya publica un nou fullet sobre la Plataforma de Resolució de Litigis en Línia (RLL) amb l'objectiu de donar a conèixer i promocionar el recurs com una forma fàcil, ràpida i barata de resoldre reclamacions entre consumidors i botigues en línia.

• Curs d'iniciació a la defensa de les persones consumidores en l’àmbit local

10/07/2023 10:07 h.

Aquest any 2023 ens retrobem amb la formació en format presencial fent una nova edició del "Curs d’iniciació a la defensa de les persones consumidores en l’àmbit local". L'acció formativa està dissenyada per proporcionar als assistents un aprenentatge bàsic en l'àmbit del consum.

S'estan mostrant 16 - 20 de 183 resultats.