Notícies butlletins

Com puc accedir a la via judicial?

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Si presenteu una reclamació i no és atesa o no podem utilitzar altres mecanismes de resolució de conflictes (mediació, arbitratge), encara us quedarà la via judicial per reclamar els vostres drets, inclosa la possible indemnització pels perjudicis econòmics que us  hagin produït.

Les associacions de les persones consumidores i usuàries

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Des de l’oli de colze fins avui la societat de consum ha crescut de manera exponencial, així com els mecanismes de defensa de les persones consumidores, especialment les seves associacions.

El que cal saber sobre els fitxers de morositat

Font: iStock-145856445.jpg © iStock.com / images4

Font: iStock-145856445.jpg © iStock.com / images4

Malauradament, arran d’un rebut impagat, amb motius o sense que ho justifiquin, moltes persones consumidores veuen introduïdes les seves dades personals en un fitxer d’impagats, i a més sovint no li treuen del mateix tot i haver liquidat el presumpte deute..

 

Consells als afectats per les clàusules terra

Font: Arxiu

Font: Arxiu

Les clàusules terra són unes clàusules establertes en els contractes de préstec hipotecari a interès variable que preveuen que, encara que el tipus d'interès baixi per sota d'un determinat llindar establert per l’entitat bancària, la persona consumidora seguirà abonant el corresponent a aquest límit sense beneficiar-se de la baixa del tipus d’interès de referència, habitualment l'euríbor.

 

Canvis i devolucions després de Nadal i Reis

Font: Diba

Font: Diba

Una vegada han passat les festes de Nadal i Reis, tenim temps per veure si els productes que ens han regalat estan conformes o, si no ens agraden, poder canviar-los. No obstant això, hi ha algunes coses que hem de saber.

 

Assegurances. Com i on reclamar? (III)

Font: web Generalitat de Catalunya

Font: web Generalitat de Catalunya

A partir de l’1.4.2015 totes les asseguradores han d’informar en els contractes i factures del lloc on poden dirigir-se els assegurats, a l’hora tramitar una queixa o reclamació, així com del procediment a seguir i del número de telèfon gratuït d’atenció al client, per a possibles incidències i reclamacions. També han d’indicar si estan adherides a una Junta arbitral de consum i de la possibilitat d’adreçar-se a aquests organismes per a la resolució de conflictes.

S'estan mostrant 7 - 12 de 24 resultats.