Coresponsabilitat social i estratègies per al món local
Aquesta nova edició de l'Escola d'Estiu de l'Àrea d'Atenció a les Persones tindrà lloc la setmana del 29 de juny al 3 de juliol, a l'Espai Francesca Bonnemaison, amb el lema: "Coresponsabilitat social i estratègies per al món local". L'Escola d'Estiu està adreçada a professionals d'ajuntaments, d'altres ens locals i a professionals dels àmbits de serveis socials, igualtat i ciutadania, educació i consum. En aquesta edició s'ofereixen 23 accions formatives (en format de seminari, taller o monogràfic), una conferència inaugural i dues conferències temàtiques per ajudar a donar respostes des del món local a una realitat social diversa.
Cimera Europea del Consum 2015
La Cimera Europea del Consumidor és un fòrum anual que reuneix a representants del Parlament Europeu, les autoritats nacionals, les organitzacions de consumidors i el món acadèmic i empresarial. Amb els anys, la Cimera s'ha convertit en una valuosa ocasió per incrementar la consciència sobre la importància de les polítiques de protecció dels consumidors en la UE. Aquesta edició del 2015 estarà dedicada a discutir temes relacionats amb el mercat únic digital, el mercat energètic i les situacions de sobreendeutament.
Saló de la Gent Gran de Catalunya 2015
FiraGran és la fira europea més important dedicada a la gent gran, que va inaugurar la seva primera edició l'any 1999. En aquesta nova edició, FiraGran comptarà de nou amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona del 4 al 7 de juny de 10 a 20 hores a la Sala Marquès de Comillas de les Drassanes Reials de Barcelona, seu del Museu Marítim de Barcelona. A la fira trobareu una gran oferta d'activitats, conferències, debats i informació sobre temes d'interès per a la gent gran amb un espai específic dedicat al consum.
Foto: Sala de Premsa. Generalitat de Catalunya
Foto: SOREA (participants en la jornada)
L'acte, que va tenir lloc el passat 17 d'abril, es va iniciar amb la intervenció de l'Alcalde de Sitges, que va destacar la importància de l'atenció als usuaris especialment en període de crisi on el nombre de persones econòmicament vulnerables s'incrementa. A continuació van intervenir el director de clients de CASSA, Josep Escartín, i la directora de clients de SOREA, Montse Solé, que van presentar els respectius serveis.
Servei de Comerç i Atenció al Consumidor de l'Ajuntament de Parets del Vallès
El Servei de Comerç i Atenció al Consumidor de l'Ajuntament de Parets del Vallès (SCAC) ha posat en marxa un projecte per promoure l'adhesió al sistema de mediació i arbitratge en consum, adreçat a les empreses i comerços del municipi.
Activitats de sensibilització en matèria de consum responsable
Quatre classes de pàrvuls de l'Escola El Sol i la Lluna de Castellar del Vallès han fet un taller sobre consum titulat "Oh!, la joguina no juga", un activitat proposada pel servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.
Foto: Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia
Assessorament tècnic a col·lectius municipals
Els passats dies 13 i 15 de maig, tècnics del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona van realitzar dos tallers de formació al personal de les dues OAC de l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes ubicades al nucli antic del municipi i al barri de Les Roquetes respectivament.
Font: Consell Europeu
Font: Parlament Europeu
Font: Tribunal de Justícia de la UE
La darrera quinzena de maig i la primera de juny, les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen la seva tasca atenent a consumidors i resolent les seves consultes i reclamacions en tots aquells municipis que visiten.
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum