L'Aparador - 17 de febrer de 2015

Butlletins
17 de febrer de 2015 - #97

Destacat

Inici

Campanya per commemorar el Dia Mundial dels Drets dels Consumidors

15 de març: Dia Mundial dels Drets dels Consumidors

15 de març: Dia Mundial dels Drets dels Consumidors

El pròxim dia 15 de març es commemora el Dia Mundial del Consumidor i, per aquest motiu, el Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona posarà en marxa una campanya de comunicació conjunta de tots els ens locals que formen part de la Xarxa Local de Consum i que tindrà lloc en els dies anteriors i posteriors a aquesta data. La mediació serà el motiu central de la campanya, en línia amb l'aprovació, el passat mes de juliol, del decret de la Generalitat de Catalunya que regula la mediació en les relacions de consum.

Actualitat consumidorista

Inici

10 accions que els consumidors poden fer pel medi ambient

Font: Eroski-Consumer

Font: Eroski-Consumer

Els consumidors poden fer molt més pel medi ambient del que pensen. Contractar energia renovable, evitar el malbaratament d'aliments, utilitzar el transport públic en lloc del privat o reciclar són algunes de les mesures que poden reduir l'impacte ambiental i, de passada, estalviar diners.

Orange va ser el 2014 la companyia de telecomunicacions amb més consultes i denúncies en FACUA

Font: FACUA Consumidores en Acción

Font: FACUA Consumidores en Acción

Orange va ser el 2014 la companyia de telecomunicacions amb més consultes i reclamacions dels usuaris en FACUA-Consumidors en Acció. Per primera vegada, la multinacional francesa lidera aquest rànquing, desbancant Vodafone, que en els últims anys venia ocupant la primera posició.

Xarxa Local de Consum

Inici

Els petits comerços de Sant Fruitós reben inspeccions informatives al febrer

Campanya informativa als comerços de Sant Fruitós

Campanya informativa als comerços de Sant Fruitós

L'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages i la Diputació de Barcelona estan duent a terme una campanya informativa per diferents establiments comercials de Sant Fruitós amb l'objectiu d'informar els comerciants dels requisits mínims exigibles pel que fa a la informació als consumidors. Les inspeccions informatives aniran a càrrec dels tècnics de la Diputació i comptaran amb la col·laboració de la Policia Local.

Taller de revisió d'indicadors del Cercle de Comparació Intermunicipal d'OMIC

Taller de la sessió del 28 de gener

Taller de la sessió del 28 de gener

El passat dia 28 de gener de 2015, a les aules de l'edifici Serradell-Trabal de les Llars Mundet, va tenir lloc un taller per revisar els indicadors del projecte del Cercle de Comparació Intermuncipal d'OMIC amb la participació d'un gran nombre de tècnics municipals i de tècnics del Servei de Programació i del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.

Consum a Europa

Inici

Campanya europea de protecció al consumidor en la contractació de crèdits al consum

Informació sobre els drets clau en la contractació d'un crèdit

Informació sobre els drets clau en la contractació d'un crèdit

Un proveïdor de crèdits està obligat a proporcionar al consumidor la informació fonamental abans de la signatura del contracte. Aquesta informació s'ha de rebre en un format clar i normalitzat que es denomina document d'Informació normalitzada europea sobre el crèdit al consum (SECCI, per les seves sigles en anglès).

Límits màxims de les comissions per pagament amb targetes a la UE

El Reglament encara resta pendent d'aprovació pel Parlament Europeu

El Reglament encara resta pendent d'aprovació pel Parlament Europeu

El Comitè de Representants Permanents, en nom del Consell, ha aprovat un acord transaccional amb el Parlament Europeu pel que fa a un reglament relatiu als límits màxims de les taxes d'intercanvi aplicades a les operacions de pagament amb targetes. Les noves normes fomentaran la competència i facilitaran l'entrada al mercat de nous actors, el que implicarà ampliar la disponibilitat d'instruments de pagament.

Materials

Inici

Nou material expositiu "Lidera el teu consum"

Exposició modular sobre consum responsable

Exposició modular sobre consum responsable

Ja està disponible la nova exposició modular sobre consum responsable "Lidera el teu consum: ciutadà actiu, consumidor responsable". Aquesta nova exposició està pensada per donar suport a  les activitats de sensibilització que es realitzen des del Servei de Suport a les Polítiques de Consum. Molt lleugera i pràctica, es pot utilitzar com a conjunt o per parts en funció de l'activitat a desenvolupar. Consta de 17 pancartes enrotllables (roll-up),  organitzades en quatre àmbits temàtics: "Tots som consumidors", "La compra responsable", "La contractació de serveis" i "El consum responsable".

Parlem de...

Inici

A la recerca de la ganga: els outlets

Botiga "outlet" en un centre comercial

Botiga "outlet" en un centre comercial

Qui no coneix avui en dia una botiga outlet? Segur que més d'un ha comprat alguna vegada en un establiment d'aquest tipus, però, sabem què és un outlet? Què hi podem trobar? Què el caracteritza? És realment tan avantatjós comprar en aquests establiments?

Agenda

Inici

Les UMIC visiten un centenar de municipis, aquest febrer

Les UMIC visiten un centenar de municipis, aquest febrer

Les UMIC visiten un centenar de municipis, aquest febrer

Viure en un municipi on no hi hagi un servei municipal de consum no és cap entrebanc per conèixer i exercir els drets com a consumidor gràcies a les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest mes de febrer els consumidors de 103 municipis de la demarcació podran presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament.

Calendari febrerCalendari març

Taller de coneixements i recursos per a situacions de pobresa energètica

Accions adreçades a professionals dels serveis socials

Accions adreçades a professionals dels serveis socials

La Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l'Institut Català de l'Energia organitzen aquestes sessions adreçades a professionals dels serveis socials per tal de facilitar coneixements, recursos i eines per a gestionar les situacions de pobresa energètica. La propera convocatòria tindrà lloc el dijous, 26 de febrer, de 9:00 a 15:00 hores a Granollers, a la seu del Consell Comarcal.

IX Assemblea de la Xarxa Local de Consum i XX Trobada de Serveis Municipals de Consum

L'Ajuntament de Premià de Mar serà l'amfitrió de la jornada

L'Ajuntament de Premià de Mar serà l'amfitrió de la jornada

El pròxim 10 de març se celebren la IX Assemblea de la Xarxa Local de Consum i la XX Trobada de Serveis Municipals de Consum a l'espai municipal l'Amistat de Premià de Mar. Aquests dos actes se celebraran en una jornada conjunta que serà inaugurada pel conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Felip Puig i Godes, la vicepresidenta 2a de la Diputació de Barcelona i presidenta delegada de l'Àrea d'Atenció a les Persones,  Mercè Conesa i Pagès i l'Alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch i Moya.

Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum