Un percentatge creixent de famílies no poden fer front a les factures dels subministraments a la llar
La pobresa energètica és la incapacitat d'una llar per satisfer una quantitat mínima de serveis de l'energia per a les seves necessitats bàsiques, com mantenir l'habitatge en unes condicions de climatització adequades per a la salut (18 a 20ºC a l'hivern i 25ºC a l'estiu). Les causes que generen aquesta precarietat energètica són diverses: baixos ingressos de la unitat familiar, qualitat insuficient de l'habitatge, preus elevats de l'energia, preus elevats de l'habitatge, etc.
Font: Tribunal de Justícia de la Unió Europea
El 23 d'octubre, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJEU) va dictar una sentència advertint que els usuaris de tots els estats membre han de ser informats de les pujades tarifàries abans que entrin en vigor.
Font: Premsa de la Generalitat de Catalunya
El Govern vol garantir que aquestes noves pràctiques respecten la lliure competència i els drets dels consumidors, i pretén evitar que es produeixin situacions de precarietat laboral encoberta, frau fiscal, economia submergida o d'afectació sobre la salut, el descans o la convivència en les zones on es duen a terme.
Font: Ajuntament de Barcelona
"Renova la teva roba" és una iniciativa per fomentar el consum conscient i la prevenció de residus promoguda per entitats, associacions i equipaments municipals de la ciutat amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona. Els intercanvis ens permeten reutilitzar, compartir i consumir de forma responsable. Coincidint amb la 6a Setmana Europea per a la Prevenció de Residus, del 10 al 30 de novembre té lloc una nova edició.
Font: Consumo Colaborativo i Regalamos.es
Font: Eroski Consumer
En els temps què estem, tota ajuda per controlar el pressupost de casa és bona i les aplicacions per a mòbil no s'han volgut quedar enrere. Aquest article d'Eroski Consumer analitza les principals aplicacions de smarthphone per portar els comptes de despeses personals que han aparegut en les diferents plataformes de compra d'aplicacions, programes que ajuden a portar l'economia domèstica de manera senzilla i pràctica des del telèfon intel·ligent.
Font: Finanzas.com
Qui no s'ha quedat atrapat alguna vegada en una asseguradora en contra de la seva voluntat? Ja sigui perquè li han canviat les condicions o bé perquè li han apujat el preu de la prima i, a més a més, no ha rebut la notificació per part de l'asseguradora a temps. I és que la llei estableix que per donar-se de baixa d'una companyia d'assegurances cal avisar amb una antelació de dos mesos.
6a edició del Cercle de Comparació Intermunicipal de les OMIC
El passat dimarts, 28 d'octubre, es van presentar, al Pati Manning de Barcelona, els resultats de la 6a edició del Cercle de Comparació Intermunicipal de les OMIC, les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor, corresponents a les dades de l'any 2013. Es constata que les OMIC continuen sent un servei a l'alça -cada vegada s'atenen més usuaris-, amb una relació cost-benefici molt satisfactòria.
Xerrada d'economia domèstica a la seu del Consell Comarcal del Garraf
Vols estalviar i entendre la factura de la llum?, amb aquesta pregunta es va començar la xerrada sobre economia domèstica que va tenir lloc el dia 23 d'octubre al Consell Comarcal del Garraf. La sessió va estar dirigida per la tècnica de consum del Servei de Suport de les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, Maria Eugènia Ruiz.
Sessió d'un taller de consum
Anàlisi dels productes financers adreçats a la gent gran
El dia 13 de novembre va tenir lloc, al Casal de la Gent Gran de Cubelles, una xerrada impartida per AICEC-ADICAE, una associació de consumidors especialitzada en temes financers i d'assegurances, organitzada per l'OMIC de la ciutat. Amb aquesta activitat, es va fer una revisió global als productes financers més habituals, els contractes associats a aquests productes i com reclamar en cas d'incidència.
Xerrada sobre consum
L'ajuntament de Montgat ha programat dues sessions sobre temes de consum. La primera, que està adreçada al públic en general, tindrà lloc el dia 24 de novembre al casal de Gent Gran Joan Maragall, a les 17 h, i versarà sobre economia domèstica i consells de seguretat. La segona, que està adreçada a comerciants, tindrà lloc el dia 3 de desembre al Centre Cívic Les Mallorquines, a les 14 h, i versarà sobre els requisits mínims exigibles en els establiments i consells de seguretat.
Saló d'Actes del Consell Comarcal del Vallès Oriental
El dia 20 de novembre, al Saló d'Actes del Consell Comarcal del Vallès Oriental a Granollers, es va realitzar una sessió d'assessorament tècnic pel personal que desenvolupa les seves tasques a Benestar Social en diferents municipis del Vallès Oriental: Caldes de Montbui, Cànoves i Samalús, Castellcir, Castellterçol, Figaró-Montmany, Granera, L'Ametlla del Vallès, La Llagosta, Sant Fost de Campsentelles, Sant Quirze de Safaja, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Pere de Vilamajor, Tagamanent, Vallromanes i Vilanova del Vallès.
XV Jornada tècnica sobre el sistema arbitral de consum
La jornada tindrà lloc el 26 de novembre, a l'Edifici L'Harmonia de L'Hospitalet de Llobregat, situat a la plaça de Josep Bordonau i Balaguer, 6, amb la pretensió de consensuar criteris d'actuació i d'analitzar l'exercici del procediment arbitral. Des de fa uns anys la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana del Consum l'organitzen amb la col·laboració d'un dels ajuntaments que formen part de la Xarxa Local de Consum amb junta arbitral en el seu municipi, en aquesta edició, el de L'Hospitalet de Llobregat.
Novetats i aplicació pràctica del Decret de mediació pels serveis públics de consum
Aquesta sessió, organitzada conjuntament per l'Agència Catalana del Consum i el Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, ja s'ha realitzat dues vegades, els passats 2 i 9 d'octubre, per tal de facilitar el màxim l'assistència a tots els tècnics interessats a assistir-hi. Tot i haver superat els 100 participants, arran la demanda de més tècnics i tècniques de consum, es torna a programar de nou el dimarts 2 de desembre, a l'aulari de l'Edifici Serradell-Trabal del recinte Mundet de Barcelona.
Unitat Mòbil de Consum en una població
Aquesta última quinzena de novembre i la primera de desembre, les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen la seva tasca atenent a consumidors i resolent les seves consultes i reclamacions en tots aquells municipis que visiten.
Xarxa Local de Consum
El pròxim dia 27 de novembre tindrà lloc a l'Edifici Serradell-Trabal del Recinte Mundet una sessió de la Comissió Tècnica Ampliada de la Xarxa Local de Consum. És una sessió de caràcter ordinari en la que l'ordre del dia i els temes a tractar giraran al voltant dels projectes en els què actualment treballa aquesta comissió: l'elaboració de cartes de serveis, les relacions amb agents externs a la XLC i el Consell de persones consumidores.
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum