Pòster promocional de la campanya
La campanya de conscienciació sobre els drets dels consumidors (2014) té com a objectiu incrementar el coneixement general dels consumidors i dels comerciants sobre els drets dels consumidors a l'hora de comprar i vendre béns i serveis en tota la Unió Europea (d'ara endavant UE) i sobre la seva legislació; així com transmetre informació sobre els seus drets i obligacions.
Estrenem nou format de factura elèctrica pels consumidors acollits al PVPC
Imatge de l'escenari actual dels canals de televisió
A partir del 26 d'octubre, tots els televisors han de resintonitzar-se. El motiu d'aquests canvis és que l'1 de gener de 2015 entrarà en vigor el que s'anomena dividend digital, pel qual les operadores disposaran de la freqüència de 800 mhz per a la telefonia de dades 4G. Part d'aquesta freqüència l'ocupen ara canals de televisió, que han de desallotjar aquest espai.
Font: Taula d'entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
El dossier, elaborat per Joana Mundó i Marta Garcia de l'entitat Ecoserveis, per a la Taula del Tercer Sector, alerta que la major part de les mesures que es porten a terme a Catalunya per abordar la pobresa energètica tenen un caràcter correctiu. En el dossier es demana complementar aquestes mesures amb d'altres de caràcter preventiu, sense deixar de banda les mesures de xoc que ja s'estan aplicant, com són les ajudes per pagar les factures d'electricitat o gas a les persones que no les poden pagar.
Font: Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad
Font: Eroski Consumer
Molts terminals de gamma mitjana i alta, amb el sistema operatiu Android o Windows Phone, compten des de fa alguns anys amb la tecnologia de comunicació de curta distància NFC, que permet l'intercanvi d'informació entre dos aparells situats a curta distància. Gràcies a la NFC es poden implementar sistemes de pagament mitjançant el mòbil, sempre que hi hagi un acord entre bancs i operadors. Ara, aquest sector rep un gran impuls gràcies a l'aposta d'Apple per utilitzar aquesta tecnologia com a mitjà de la seva nova plataforma de pagament Apple Pay.
Font: ADICAE Consumidores en acción
Espectacle de titelles per fomentar el consum responsable entre els més petits
L'espectacle Cercant el Sol de Rocamora Teatre, el 12 d'octubre a l'Espai Escènic Ca n'Humet, va explicar als infants, de manera molt gràfica, el dret de tots els pobles a produir, d'una forma sostenible, respectant el medi ambient i sense imposicions, els aliments que volen consumir. Amb aquesta primera actuació de teatre familiar de la temporada, l'Ajuntament va voler reivindicar el Dret a l'Alimentació i la Sobirania Alimentària. A més, l'espectacle va ser accessible per a persones amb discapacitat auditiva.
La factura elèctrica a debat en Badalona
L'Ajuntament de Badalona organitza la xerrada El subministrament elèctric a la llar: la factura elèctrica, a càrrec de tècnics de consum de l'Associació d'Usuaris de Bancs i Caixes d'Estalvis AICEC-ADICAE, aquesta acció compta amb el suport de la Diputació de Barcelona. L'activitat tindrà lloc el proper dijous, 23 d'octubre, en la sala d'actes de l'edifici el Viver de Badalona, - Plaça Assemblea de Catalunya 9-12-, amb l'objectiu de conscienciar als usuaris de la necessitat d'informar-se abans de contractar o de canviar de companyia subministradora, davant la gran quantitat d'ofertes presents en el mercat.
Organigrama de la propera Comissió Europea
El Tribunal de Justícia de la UE dóna la raó a Vueling en el seu litigi amb l'Institut Gallec de Consum
Les aerolínies tenen el dret de cobrar un recàrrec als passatgers per portar el seu equipatge a la bodega de l'avió. Així consta en la sentència feta pública el passat 18 de setembre pel Tribunal de Justícia de la Unió Europea en resposta al litigi que la operadora de transport aeri de baix cost Vueling mantenia amb l'Institut Gallec de Consum. El que no poden fer, recorden els jutges, és cobrar un suplement especial per l'equipatge de mà, ja que es tracta d'un "element indispensable" en el transport dels passatgers.
Subministraments bàsics a la llar: aigua, gas i electricitat
Els propers 7, 14 i 21 de novembre es realitzarà el curs, integrat en el Pla Estratègic de Formació de la Diputació de Barcelona per als empleats públics en l'àmbit de consum (PEF) amb la referència EXT2014/1076, Nous mecanismes per a la resolució de conflictes generats per a la contractació de subministraments de la llar. Aquest curs està adreçat a tècnics de consum que vulguin conèixer i/o aprofundir sobre els aspectes a tenir en compte pels usuaris quan contracten un subministrament per a la seva llar i els mecanismes per a resoldre els possibles conflictes que es puguin generar.
Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor
Les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen la seva tasca, aquests mesos d'octubre i novembre, atenent a consumidors i resolent les seves consultes i reclamacions en tots aquells municipis que visiten.
Pati Manning
El pròxim dimarts, 28 d'octubre tindrà lloc la jornada de presentació dels resultats del Cercle de Comparació Intermunicipal de les OMIC. La jornada començarà a les 09:30 del matí a l'Auditori del Pati Manning, carrer de Montalegre, 7, de Barcelona i serà inaugurada pels diputats de les àrees d'Hisenda i Recursos Interns i d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, Carles Rossinyol i Josep Oliva.
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum