Palau de la Generalitat de Catalunya
El dimarts dia 8 de juliol, el Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya va aprovar el decret que regula la mediació en les relacions de consum per facilitar els acords entre empreses i consumidors. Per tractar aspectes relatius a aquest decret i les habilitats pròpies de la mediació, està prevista la realització d'una acció formativa de 8 hores en col·laboració amb l'Agència Catalana del Consum.
Font: Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad
Font: El Mundo Financiero.com
El desafiament que suposa la defensa dels consumidors i usuaris a l'entorn digital i globalitzat, el problema del sobreendeutament, la gestió eficaç dels serveis públics, la potenciació del sistema arbitral de consum i l'enfortiment de les organitzacions de consumidors van ser els elements clau de la intervenció de la Presidenta del Consell de Consumidors i Usuaris, Manuela López Besteiro, a la Jornada de commemoració dels 30 anys de la LGDCU celebrada el dia 24 de juny.
Font: Público.es
El preu per utilitzar Internet en el mòbil en un altre Estat membre de la UE es reduirà, a partir de l'1 de juliol, un 55%, al passar dels 45 cèntims per mega actuals a un màxim de 20 cèntims (sense incloure l'IVA), segons estableix el reglament comunitari que fixa les tarifes màximes de roaming.
Font: El Periódico de Catalunya
Els consumidors aprecien que amb les seves compres contribueixin a millorar el medi ambient i, de passada, el seu estatus. Els emprenedors busquen idees per invertir. Si un emprenedor és capaç d'oferir productes o serveis que proporcionin estatus al comprador, sense que aquest senti que per això està perjudicant el planeta, tindrà èxit. Aquests productes o serveis reben la qualificació lliures de culpa.
Font: Organización de Consumidores y Usuarios (OCU)
Font: Asociación de Usuarios de Bancos, Cajas y Seguros (ADICAE)
Segons ADICAE, els consumidors porten des de 2005 patint les conseqüències d'uns acords de concertació de preus en l'operativa de targetes de pagament que, incomplint l'article 1.3 de la Llei de Defensa de la Competència, generen per als usuaris importants perjudicis en forma de pujades de comissions.
Foto: Ajuntament de Sabadell
Foto: Ajuntament de Folgueroles
Alumnes de P4 de l'Escola Mossèn Cinto de Folgueroles van participar en el taller de consum "Oh, la joguina no juga" organitzat per l'Ajuntament de Folgueroles i la Mancomunitat La Plana. L'objectiu del taller ha estat introduir la canalla al món del consum amb un aprenentatge inicial dels seus drets i deures bàsics, despertant en ells la necessitat d'utilitzar els mecanismes de protecció que les administracions posen al seu abast.
Seu del Consell Comarcal del Bages
Els serveis bancaris segueixen sent el sector més problemàtic
La nova Directiva reforça els drets del consumidor en les seves compres en línia a Europa
A finals de juny va entrar en vigor la Directiva de la UE sobre drets del consumidor. Aquesta Directiva reforça els drets del consumidor a qualsevol lloc i en qualsevol moment en el qual realitzi compres a Europa, en línia o en establiments comercials. Les empreses es beneficiaran també d'aquesta nova normativa que estableix un marc d'igualtat de condicions per a tothom, fent que als comerciants no els resulti tan car oferir els seus productes i serveis més enllà de les seves fronteres.
Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor a L'Esquirol
Com cada any, la mòbil no fa vacances. Aquest estiu, durant els mesos de juliol, agost i setembre, els consumidor de la província de Barcelona podran presentar les seves consultes i reclamacions, gratuïtament, a través de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona, que en aquests dos mesos faran 180 sortides.
Reunió de treball de la Comissió Tècnica de la Xarxa Local de Consum. Foto d'arxiu
Dimecres, 16 de juliol, es reunirà la Comissió Tècnica de la Xarxa Local de Consum, per a posar al dia els seus membres sobre la seva situació actual i informar als grups de treball sobre les futures accions a realitzar. A més a més, la segona part de la reunió consistirà en un taller de "Cartes de Serveis, una eina de qualitat als serveis públics de consum", a càrrec de la tècnica de la Diputació de Barcelona Sònia Giordanino.
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum